Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 03, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat liderem oglądalności we wrześniu br., lepsze wyniki TVP Info

Miesiąc po wprowadzeniu jesiennych ramówek, we wrześniu br. największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej i komercyjnej miał Polsat. Wszystkie telewizje z tzw. wielkiej czwórki zanotowały spadki w porównaniu z wrześniem ub.r.

Udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej wyniósł we wrześniu br. 11,32 proc., co oznacza spadek z 12,10 proc. we wrześniu ub.r. TVN ma udział 10,12 proc. wobec 10,79 proc. przed rokiem. Udział TVP 1 wyniósł 9,15 proc. wobec 10,25 proc. we wrześniu ub. roku, a TVP 2 we wrześniu tego roku ma udział 8,44 proc. w porównaniu z 8,55 proc. we wrześniu ub.r.
Tuż za stacjami z tzw. wielkiej czwórki w grupie ogólnej znalazła się TV 4. Stacja ta zanotowała wzrost do 4,33 proc. we wrześniu br. z 3,36 proc. we wrześniu ub.r. Jednocześnie zmniejszyła się przewaga TVN 24 nad TVP Info. TVN 24 odnotował wzrost do 4,02 proc. z 3,87 proc. we wrześniu ub.r., natomiast TVP Info - do 3,96 proc. z 3,11 proc. we wrześniu ub.r. 
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych kanałów były też: TVN Siedem - 3,28 proc. (spadek z 3,83 proc.), TV Puls – 2,89 proc. (spadek z 3,35 proc.) i TTV - 1,85 proc. (wzrost z 1,62 proc.).
W grupie komercyjnej, czyli wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia, we wrześniu br. prowadził Polsat z 12,81 proc. udziału w rynku (spadek z 13,67 proc. we wrześniu ub.r.). TVN uzyskał 12,73 proc.(spadek z 13,32 proc.), TVP 2 – 7,18 proc. (spadek z 7,38 proc.), a TVP 1 - 5,48 proc. (spadek z 6,54 proc.). Dalej uplasowały się: TV 4 – 4,5 proc. (wzrost z 3,49 proc.), TVN Siedem – 3,63 proc. (spadek z 3,95 proc.), TV Puls - 3,25 proc. (spadek z 4,06 proc.), TTV - 2,49 proc udziału (wzrost z 1,98 proc.), TVN 24 – 2,28 proc. (wzrost z 2,21 proc.) i Puls 2 – 1,95 proc. udziału w rynku (spadek z 1,97 proc. udziału).
- Dla dużych stacji sukcesem jest nie tyle zdobywanie nowej widowni, co utrzymanie wyników zbliżonych do tych sprzed roku - ocenia wyniki Jakub Radziwilski, media investment manager w domu mediowym Universal McCann. Radziwilski zwraca uwagę, że pogorszyły się nawet wyniki Polsatu, mimo że we wrześniu emitował dwa mecze eliminacji Mistrzostw Świata. Sporym zaskoczeniem według niego jest wynik TV 4 i TVN 7. - Te stacje wyrosły na liderów rozrywki. Bardzo pomogło im wejście na multipleks i zwiększenie zasięgu w nadawaniu naziemnym - mówi Radziwilski. Ekspert wskazuje, że wzrost notuje TVP Info. - Sprawdził się pomysł emitowania „Teleexpressu”, „Wiadomości” i „Panoramy” jednocześnie w TVP Info. Choć wpłynęło to równocześnie na pogorszenie wyników Jedynki – stwierdza Radziwilski.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(Mackuch, 03.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.