Dział: INTERNET

Dodano: Październik 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet przestał aktualizować Onet Biznes

(screen z Onet Biznes)

Grupa Onet-RAS Polska, po zamknięciu w ub.r. serwisu Biznes.pl, wygasza również Onet Biznes (Biznes.onet.pl).

Serwis Onet Biznes przestał być aktualizowany. Ostatnie teksty pojawiły się w nim w czwartek 28 września po południu.

– W najbliższym czasie serwis Business Insider Polska stanie się jedynym źródłem informacji o biznesie w ramach marki Onet. O szczegółach poinformujemy już wkrótce – zapowiada Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska.

Jesienią ub.r. Onet zamknął serwis Biznes.pl, natomiast latem br. wydawca rozstał się z większością dziennikarzy Onet Biznes. Reszta zasiliła zespół Business Insidera.
W czerwcu br. Onet Biznes miał 3,75 mln użytkowników, a Business Insider Polska (Businessinsider.com.pl) – 2,68 mln (dane PBI/Gemius).

(KOZ, 02.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google daje wydawcom prawo do płatnego udostępniania wszystkich treści

Google daje wydawcom wybór - będą mogli udostępniać treści bezpłatnie albo wprowadzić opłaty

Kończymy politykę pierwszego bezpłatnego kliknięcia - First Click Free. Teraz to wydawca w ramach Flexible Sampling zadecyduje, czy będzie dzielił się treściami – poinformowała "Presserwis" w komunikacie Marta Jóźwiak, head of communications Central & Eastern Europe z Google. Nowe rozwiązanie, które wchodzi w życie od 2 października br., dotyczy także polskich wydawców.

Dotychczas każdy wydawca w ramach polityki First Click Free miał obowiązek dostarczyć Google co najmniej trzy bezpłatne artykuły dziennie. Dzięki temu internauta miał dostęp do bezpłatnych treści przez wyszukiwarkę Google i Google News.

Zgodnie z nową polityką Flexible Sampling to wydawca zdecyduje, do ilu artykułów - jeśli w ogóle - internauta może mieć dostęp, zanim trafi na stronę subskrypcji. Może zdecydować, że trzeba będzie płacić za dostęp do każdego artykułu. Google wprowadza nową usługę w oparciu o własne badania, opinie wydawców oraz wieloletnie eksperymenty "The New York Times" i "Financial Times", którym udaje się skutecznie subskrybować usługi.

W komunikacie Google zapowiada też: "W dalszej perspektywie stworzymy szereg produktów i usług, które pomogą wydawcom wiadomości dotrzeć do nowych grup odbiorców, a także zwiększyć zarówno liczbę subskrypcji, jak i przychody". Firma szuka także sposobu na uproszczenie sposobu płatności za subskrybowane treści.

Google wydało wydawcom zalecenia. Zgodnie z nimi wydawca powinien stopniowo ograniczać dostęp do treści. Limity darmowych tekstów powinny być określane w wymiarze miesięcznym, nie dziennym. Internauci powinni mieć dostęp do 10 artykułów bez paywalla miesięcznie. Umożliwienie bowiem dostępu do bezpłatnych treści jest sposobem do przekonania, by wykupić abonament.

(JOK, 02.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo