Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najsztub, Ohme i Kędzierski w nowych programach wideo Onetu na jesień

Jeden z nowych programów poprowadzi Małgorzata Ohme (fot. materiały prasowe)

Psycholog Małgorzata Ohme oraz dziennikarze Piotr Kędzierski i Piotr Najsztub poprowadzą nowe programy wideo w Onecie.

Małgorzata Ohme, ostatnio związana z Wirtualną Polską, będzie gospodarzem programu ”Oczami matki”, w którym porozmawia z matkami znanych osób ze świata sportu, mediów, sztuki i show-biznesu. Piotr Kędzierski z Rock Radia poprowadzi ”Pograne” o grach komputerowych i e-sporcie. Piotr Najsztub będzie natomiast autorem talk-show ”18.45. Czas na zasady”. Programy Ohme (we wtorki o 14) i Najsztuba (w czwartki o 18.45) zadebiutują w Onecie w listopadzie, a Kędzierskiego (w środy o 19) – w połowie października.

Jesienią Onet kontynuuje zdecydowaną większość formatów realizowanych wiosną, m.in. ”Onet Rano” Jarosława Kuźniara, ”Tomasz Lis.”, ”Onet Opinie” Andrzeja Stankiewicza i Bartosza Węglarczyka, ”Fakt Opinie” Agnieszki Burzyńskiej, ”Newsweek Opinie” Renaty Kim, ”Misja futbol” Michała Pola, ”Na czasie” Łukasza Grassa czy ”Rezerwacje” Katarzyny Janowskiej. Z kolei ”Auto Moto Go!” jesienią z Małgorzatą Rdest poprowadzi Szczepan Mroczek, a nie Szymon Sołtysik, jak wiosną.

Ponadto Onet rozważa uruchomienie analogicznego do porannego pasma wieczornego ”Onet Wieczór”. – Jest taki pomysł, choć patrząc na ogrom pracy, jaki teraz mamy, nie wiem, czy nam sił starczy, przede wszystkim Jarkowi Kuźniarowi. Na pewno w tej ramówce nie, zobaczymy czy na wiosnę – przyznaje Sabina Lipska, dyrektor wideo Grupy Onet RAS-Polska.

– Nasze nakłady na wideo – programy premium, Vod.pl i projekt Onet1000 – cały czas rosną. Jesteśmy zadowoleni z rozwoju tych projektów i kontynuujemy inwestycje. Wszystkie są rentowne – mówi Aleksander Kutela, prezes Onetu. – Wpływy z wideo są dla nas istotnym źródłem przychodów. Połowę uzyskujemy z tradycyjnych reklam, a połowę ze sponsoringów, projektów specjalnych i partnerstw komercyjnych – mówi Aleksander Kutela. Np. koproducentem talk-show Najsztuba jest Okocim.

Jak podał Onet, wiosną najpopularniejszymi formatami wideo były: ”Tomasz Lis.” i ”Misja futbol” – notowały średnio 1,4 mln odtworzeń na odcinek, a także ”Onet Rano” – ponad 1,2 mln odtworzeń na odcinek.

Press

(KOZ, 02.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google daje wydawcom prawo do płatnego udostępniania wszystkich treści

Google daje wydawcom wybór - będą mogli udostępniać treści bezpłatnie albo wprowadzić opłaty

Kończymy politykę pierwszego bezpłatnego kliknięcia - First Click Free. Teraz to wydawca w ramach Flexible Sampling zadecyduje, czy będzie dzielił się treściami – poinformowała "Presserwis" w komunikacie Marta Jóźwiak, head of communications Central & Eastern Europe z Google. Nowe rozwiązanie, które wchodzi w życie od 2 października br., dotyczy także polskich wydawców.

Dotychczas każdy wydawca w ramach polityki First Click Free miał obowiązek dostarczyć Google co najmniej trzy bezpłatne artykuły dziennie. Dzięki temu internauta miał dostęp do bezpłatnych treści przez wyszukiwarkę Google i Google News.

Zgodnie z nową polityką Flexible Sampling to wydawca zdecyduje, do ilu artykułów - jeśli w ogóle - internauta może mieć dostęp, zanim trafi na stronę subskrypcji. Może zdecydować, że trzeba będzie płacić za dostęp do każdego artykułu. Google wprowadza nową usługę w oparciu o własne badania, opinie wydawców oraz wieloletnie eksperymenty "The New York Times" i "Financial Times", którym udaje się skutecznie subskrybować usługi.

W komunikacie Google zapowiada też: "W dalszej perspektywie stworzymy szereg produktów i usług, które pomogą wydawcom wiadomości dotrzeć do nowych grup odbiorców, a także zwiększyć zarówno liczbę subskrypcji, jak i przychody". Firma szuka także sposobu na uproszczenie sposobu płatności za subskrybowane treści.

Google wydało wydawcom zalecenia. Zgodnie z nimi wydawca powinien stopniowo ograniczać dostęp do treści. Limity darmowych tekstów powinny być określane w wymiarze miesięcznym, nie dziennym. Internauci powinni mieć dostęp do 10 artykułów bez paywalla miesięcznie. Umożliwienie bowiem dostępu do bezpłatnych treści jest sposobem do przekonania, by wykupić abonament.

(JOK, 02.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo