Coraz więcej pism sięga po finansowanie społecznościowe
Media korzystają z serwisu Patronite.pl
Crowdfunding jest coraz popularniejszą formą pozyskiwania funduszy przez wydawnictwa, ale bardziej liczy się dla nich idea niż konkretny wynik finansowy.
- Zauważamy, że kategoria media i dziennikarze zyskuje na popularności – mówi Michał Leksiński, impression designer platformy Patronite.pl (Grupa Crowdfunding Polska).
Za pośrednictwem tego serwisu największe wsparcie finansowe otrzymują od internautów: kwartalnik "Wieź" (Towarzystwo Więź) - średnio miesięcznie 1825 zł (w sumie od połowy sierpnia br. 2 655 zł), e-czasopismo społeczno-polityczne i portal Magna Polonia (Magna Polonia) – 1 630 zł miesięcznie (od września ub.r. 17 905 zł), miesięcznik internetowy "Nowa Konfederacja" (Nowa Konfederacja) – 1308 zł miesięcznie (od lutego br. - 9530 zł), portal Jagiellonski24.pl (Klub Jagielloński) – 1149 zł miesięcznie (od września ub.r. 21 322 zł).
- Pieniądze, które otrzymujemy od patronów, przeznaczamy na wynagrodzenia wypłacane autorom, korekcie czy grafikowi. Zgłosiliśmy się na Patronite.pl, aby zaktywizować ludzi; to był eksperyment, który się udał i który znalazł naśladowców – mówi Bartosz Brzyski, sekretarz redakcji Jagiellonski24.pl.
- Osoby utożsamiające się z nami ideowo mogą zobowiązać się do regularnego wsparcia finansowego. To mogą być niewielkie kwoty, ale dla nas ważne - mówi Zbigniew Nosowski, redaktor naczelny "Więzi".
(JOK, 01.10.2017)