Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT: TVP daje opozycji więcej czasu niż rządzących

(fot. pixabay.com)

Z wyliczeń Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że partie opozycyjne w pierwszym półroczu 2017 roku były w Telewizji Polskiej prezentowane częściej niż rządzący. "To śmieci informacyjne" - ocenia obliczenia KRRiT Maciej Mrozowski, medioznawca z Uniwersytetu SWPS. Twierdzi, że te wyniki i tak są zaniżone.

Jak wynika z materiałów, które pojawiły się 27 września br. na stronie internetowej KRRiT, w pierwszym półroczu 2017 roku partie opozycyjne (Platforma Obywatelska, Nowoczesna, Polskie Stronnictwo Ludowe, Unia Europejskich Demokratów oraz Wolni i Solidarni) prezentowano w TVP przez ponad 270 godzin. Partie rządzące (Prawo i Sprawiedliwość, Solidarna Polska i Polska Razem) prezentowane były przez 185 godzin. Według Krajowej Rady w analogicznym okresie 2015 roku rządząca wówczas koalicja (PO i PSL) dostała w TVP 126 godzin czasu antenowego, natomiast PiS, które było wtedy w opozycji - 105 godzin. 

Z wyliczeń KRRiT wynika, że w Polskim Radiu w pierwszym półroczu 2017 roku koalicja rządząca prezentowana była przez 85 godzin, a partie opozycyjne - 80 godzin. W analogicznym okresie 2015 roku partie koalicyjne PO i PSL były w publicznych rozgłośniach prezentowane łącznie przez 58 godzin, natomiast partie opozycyjne, w tym PiS - 62 godziny.

- Te badania to informacyjne śmieci - ocenia Maciej Mrozowski. Medioznawca zwraca uwagę, że nie została określona tzw. jednostka analizy, czyli nie wiadomo, czy były to krótkie wypowiedzi, komentarze lub tylko podanie nazwy partii opozycyjnej. Ponadto KRRiT nie określa, w jakich pasmach i w jakich programach przeprowadzono pomiary. Mrozowski zauważa też, że KRRiT nie podała, czy wzmianki o poszczególnych partiach pojawiały się w kontekście pozytywnym czy negatywnym. - Podejrzewam, że krytykowanie opozycji także zaliczano jako jej obecność na antenie. Ponadto obliczenia Krajowej Rady nie obejmują czasu antenowego przeznaczonego dla przedstawicieli naczelnych organów państwa, czyli prezydenta RP, prezesa rady ministrów i marszałków Sejmu oraz Senatu - podkreśla Mrozowski.

(Mackuch, 28.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP wydała już jedną czwartą z 800 mln rządowej pożyczki

Siedziba TVP

Telewizja Polska wydała już ponad 200 mln zł z 800 mln zł rządowej pożyczki - przyznał prezes TVP Jacek Kurski podczas posiedzenia Rady Mediów Narodowych. Za złą kondycję finansową TVP Kurski obwinił badającą oglądalność firmę Nielsen i reklamodawców.   

Jacek Kurski uczestniczył 28 września br. w posiedzeniu RMN, która zajmowała się sytuacją finansową TVP. Przypomnijmy, że rząd pożyczył TVP 800 mln zł, a pieniądze mają być wypłacone w czterech transzach. Z naszych informacji wynika, że Kurski na posiedzeniu RMN potwierdził, że TVP wydała już ponad 200 mln zł pożyczki rządowej. Tłumaczył, że pieniądze poszły na inwestycje i wprowadzenie na antenę nowych programów.

Jacek Kurski przedstawił RMN też informacje dotyczące przychodów TVP z abonamentu, reklamy i sponsoringu. Jak dowiedział się "Presserwis" Kurski podał, że przychody z reklamy i sponsoringu w pierwszych siedmiu miesiącach br. spadły o 50 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku. Natomiast wpływy z abonamentu były niższe o 20 mln zł.

Według naszych informacji Kurski tłumacząc te spadki oskarżył firmę Nielsen o zaniżanie w pomiarach oglądalności TVP. Mówił, że nieprawdziwe - jego zdaniem - dane powodują, iż reklamodawcy odwracają się od TVP, bo działają jak kartel. Jacek Kurski pytany przez RMN o politykę oszczędności TVP zapewnił, że planowane są zmiany strukturalne, które mają doprowadzić do ograniczenia kosztów.


(Mackuch, 29.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo