Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przegrany proces z bankiem mocno obciąża wyniki PMPG Polskie Media

W pierwszym półroczu 2017 roku zysk netto grupy PMPG Polskie Media wyniósł 1,6 mln zł. Byłby wyższy o 3,2 mln zł, gdyby nie sądowa przegrana z Bankiem Zachodnim WBK SA i konieczność utworzenia z tego powodu rezerwy finansowej.

Przychody PMPG wyniosły w pierwszym półroczu br. 25,5 mln zł (spadek o 4,5 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r.), wynik EBITDA - 3 mln zł (spadek o 20 proc.), a zysk netto - 1,6 mln zł (spadek o 39,5 proc.). Na wyniku pierwszych sześciu miesięcy 2017 roku zaciążyło zdarzenie jednorazowe w postaci zwiększenia rezerw spółki. To skutek wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który nakazał PMPG wypłatę Bankowi Zachodniemu WBK 563 tys. euro tytułem poręczenie wekslowego udzielonego za zobowiązania firmy 3P Inwestycje Internetowe. Dodatkowo wydawca ma zwrócić bankowi odsetki od zaległej należności i ponad 100 tys. zł tytułem zwrotu kosztów procesu. Wyrok nie jest prawomocny, a spółka wniosła apelację.

Zarząd spółki raportuje za pierwsze półrocze wzrost wpływów ze sprzedaży reklam, co tłumaczy pozytywną koniunkturą gospodarczą, i spadek kosztów produkcji. „Dążymy do nowej struktury raportowania, tak aby w kolejnych okresach oddzielnie pokazywać przychody z mediów drukowanych, a osobno – z mediów cyfrowych" – informuje w komunikacie giełdowym prezes PMPG Michał M. Lisiecki. Głównymi aktywami jego grupy pozostają tygodniki „Wprost” i do „Do Rzeczy”, które odpowiadają za prawie 80 proc. przychodów holdingu.

(GK, 23.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Magazyn "Glamour" przeszedł relaunch

W czwartek 21 września br. w sprzedaży pojawił się odświeżone wydanie magazynu "Glamour" (Burda International Polska). Ma trzy okładki do wyboru: z Natalią Nykiel,  Joanną Jędrzejczyk i Klaudią Halz.

Relaunch magazynu został przeprowadzony na podstawie wyników badań wydawcy. W zmienionym layoucie "Glamour" ma nowe działy, m.in. Newsletter (modowe mikrotrendy) i Wellbeing (o zdrowiu).

W październikowym numerze są kupony rabatowe do wykorzystania w sklepach w całej Polsce. Magazyn liczy 236 stron i kosztuje 4,99 zł. W pierwszym półroczu br. średnia sprzedaż ogółem pisma wyniosła 37 172 egz. (dane ZKDP).

Press

(JOK, 23.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo