Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Świadomość istnienia nowych telewizji naziemnych rośnie bardzo wolno

36 proc. telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o cztery nowe kanały – wynika z badania MEC zrealizowanego w połowie września br. W styczniu br. było to 33 proc.

Na uruchomionym w 2016 roku ósmym multipleksie naziemnym nadają cztery kanały: Zoom TV, który wystartował 25 października (Cable Television Networks & Partners), nadająca od 9 listopada Nowa TV (Grupa ZPR) oraz Metro (Discovery) i Wirtualna Polska (Grupa Wirtualna Polska), które zadebiutowały 2 grudnia.

O nowych kanałach naziemnych nie słyszało 45 proc. badanych. W styczniu br. ten odsetek był wyższy - 52 proc. Wśród odbiorców naziemnej telewizji o nowych stacjach wie blisko połowa (49 proc.) respondentów.

Jak zauważa MEC, w porównaniu z początkiem br. poprawiła się rozpoznawalność marek nowych telewizji naziemnych. Najwyższy wskaźnik rozpoznawalności ma Nowa TV (Grupa ZPR) - 41 proc. (wzrost z 33 proc. w styczniu br.). Dalej są: Metro – 39 proc. (wzrost z 28 proc.), telewizja WP – 33 proc. (wzrost z 26,8 proc.) i Zoom TV – 32 proc. (wzrost z 24,4 proc.). Żadnej z wymienionych nie zna 38 proc. badanych.

MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września br.

(KOZ, 22.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.