"Polityka" i "Gość Niedzielny" utrzymują sprzedaż powyżej 100 tys. egz.
Tygodnik "Polityka"
"Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) i "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) poprawiły sprzedaż w lipcu br., w porównaniu z lipcem ub.r.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" (Polityka) w lipcu br. wyniosła 108 672 egz. (spadek o 12,14 proc. względem lipca ub.r.). Jej główny konkurent, "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska), osiągnął średnią 96 856 egz. (spadek o 18,48 proc.).
"Sieci Prawdy" (Fratria) – 63 507 egz. (spadek o 10,32 proc.) wyraźnie wyprzedzają pod względem sprzedaży "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 41 171 egz. (spadek o 18,12 proc.). Najbardziej wzrosła sprzedaż "Gazety Polskiej" – o 14,91 proc., do 36 294 egz. (rosną także zyski wydawcy "Gazety Polskiej"). Wzrost zanotował też "Tygodnik Powszechny" - o 1,61 proc., do 21 567 egz.
Wśród tygodników opinii największy spadek sprzedaży od miesięcy raportuje "Wprost" (PMPG Polskie Media) - w lipcu o 23 proc., do 18 878 egz.
Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 116 874 egz. (spadek o 6,72 proc.). "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 266 587 egz. (spadek o 6,08 proc.).
(JOK, 21.09.2017)