Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PwC: na przełomie roku reklama internetowa przegoni telewizyjną

Rynek reklamy internetowej w Polsce w latach 2016-2021 w mln dol. (materiały prasowe PwC)

Rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rósł średnio o 3,3 proc. rocznie do 2021 roku. To mniej, niż wynosi średnia dla całego świata - 4,2 proc. Według prognoz firmy doradczej PwC za cztery lata przychody sektora mediów i rozrywki przypadające na jednego mieszkańca wyniosą w Polsce 298 dol. - mniej, niż np. w Czechach (552 dol.) i na Węgrzech (345 dol.), ale więcej niż w Chinach (222 dol.).

Z raportu PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021” wynika, że w 2021 roku wpływy sektora osiągną 11,47 mld dol. (w 2017 roku to 10 mld dol.). Już na przełomie 2017 i 2018 roku może okazać się, że wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą wydatki na reklamę telewizyjną, głównie za sprawą  wzrostu budżetów na działania w mobile i mediach społecznościowych. W najbliższych latach reklama telewizyjna może liczyć na średnioroczny wzrost 0,8 proc. (w 2021 roku osiągnie wartość 932 mln dol.), tymczasem tempo wzrostu reklamy internetowej będzie dwucyfrowe (z 838 mln dol. w 2016 roku wzrośnie do 1,5 mld dol. w 2021 roku).
Analitycy PwC zwracają uwagę właścicieli mediów na zmieniające się potrzeby konsumentów, będące wynikiem transformacji cyfrowej. Jeszcze 10 lat temu na rynku
mediów i rozrywki dominowali tradycyjni odbiorcy treści prasowych, radiowych i telewizyjnych, później znaczącą rolę zaczęli odgrywać tzw. konwertyci, czyli osoby wychowane na tradycyjnych mediach, które przeniosły się ze swoimi przyzwyczajeniami do sieci. Obecnie kluczową grupą dla sektora mediów i rozrywki są digital natives, czyli osoby, które od początku przyzwyczajone są do korzystania z technologii cyfrowych. To wymaga nowych modeli biznesowych tworzonych z myślą o tej grupie użytkowników.
Do najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku mediów i rozrywki należy wideo w internecie - jego prognozowane średnioroczne tempo wzrostu to 12,2 proc. (157 mln dol. w 2021 roku). Na drugim biegunie jest prasa codzienna - nakład dzienników będzie spadał średnio o 6,8 proc. rocznie i jej przychody wyniosą w 2021 roku 346 mln dol. Wartość rynku czasopism do tego czasu ma spaść o 4 proc. - do 418 mln dol. Według PwC spadek przychodów wydawców czasopism z reklam drukowanych (do 2021 roku o 40 proc.) nie zostanie zrekompensowany wpływami z reklam zamieszczanych w portalach internetowych magazynów.

(GK, 20.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.