Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosyjski MON potwierdza incydent. Nie potwierdza ostrzelania dziennikarzy

(screen z YouTube)

Na Białorusi trwają manewry Zapad-17. Jak podało na Twitterze Polskie Radio, powołując się na rosyjskie źródła, podczas manewrów miało dojść do ostrzelania dziennikarzy.

"Zapad 2017. Helikopter przypadkowo ostrzelał stanowisko obserwatorów. Wśród rannych są dziennikarze" – podało na Twitterze Polskie Radio powołując się na rosyjskie źródła. Informacja pojawiła się także na Twitterze Niezależna.pl.

Na YouTube trafiło krótkie video, które miało pokazać manewry na Białorusi. Na filmie widać, jak dwa śmigłowce zbliżają się do obserwatorów i w pewnym momencie jeden z nich otwiera ogień. Wśród rannych mieli znaleźć się dziennikarze.

Jak podaje Telewizja Biełsat na stronie internetowej o sprawie napisał portal 66.ru. Anonimowy informator portalu potwierdził, że do incydentu doszło na poligonie Łużskij pod Petersburgiem. "W wyniku ostrzału miało zostać poranionych ciężko dwóch dziennikarzy i spłonąć trzy samochody" – czytamy na stronie Telewizji Biełsat.

Tymczasem Telewizja Biełsat podała na swojej stronie internetowej, że rosyjski MON potwierdza incydent, jednak miało do niego dojść podczas ćwiczeń nieodbywających się w ramach manewrów Zapad. Według ministerstwa, wystrzał był efektem "przypadkowego namierzenia celu". Telewizja Biełsat nie informuje o losie dziennikarzy. Na stronie polskieradio.pl pojawiła się także informacja, że "nagranie ma pochodzić z innego okresu, gdy śmigłowiec ćwiczył niszczenie celów naziemnych. Pocisk miał trafić w ciężarówkę bez ludzi."

(JOK, 19.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy od marek w internecie oczekują porad

Pomocy lub rady w kontaktach z markami oczekuje 40,6 proc. polskich respondentów (fot. materiały prasowe)

Użytkownicy internetu jako powód wchodzenia w interakcję z markami w sieci wskazują możliwość otrzymania pomocy lub rady – wynika z raportu Wave 9, przygotowanego przez dom mediowy UM (IPG Mediabrands).

Użytkownicy internetu jako powód wchodzenia w interakcję z markami w sieci wskazują możliwość otrzymania pomocy lub rady – wynika z raportu Wave 9, przygotowanego przez dom mediowy UM (IPG Mediabrands).

Pomocy lub rady w kontaktach z markami oczekuje 40,6 proc. polskich respondentów. 39 proc. badanych do nawiązania kontaktu z marką motywuje chęć uzyskania najnowszych informacji na temat produktów, a 37,3 proc. - możliwość dowiedzenia się czegoś nowego. 26,4 proc. respondentów chce wyrażać swoje poglądy i dzielić się doświadczeniami, 23,6 proc. osób odpowiedziało, że chce mieć możliwość wpływu na powstające produkty, a tylko 14,8 proc. wymienia chęć zrelaksowania się.

Według raportu dla ponad 40 proc. polskich użytkowników internetu media społecznościowe są nieodłączną częścią życia, a 36 proc. zaobserwowało u siebie zjawisko FOMO (lęk przed pominięciem czegoś).
W Polsce najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi są Facebook – korzysta z niego 59,6 proc. osób, podczas gdy na świecie wskaźnik ten wynosi 45,7 proc. Polacy chętnie korzystają też z YouTube – 37,3 proc. (na świecie 34,1 proc.). Zdecydowanie rzadziej w stosunku do trendów światowych korzystamy z WhatsApp – 11,4 proc. (na świecie 38,5 proc.), Instagrama – 8,4 proc. (świat: 17,2 proc.), Snapchata – 6 proc. (świat: 8,4 proc.), Twittera – 4,6 proc. (świat: 15 proc.).

Najczęstszymi aktywnościami Polaków w mediach społecznościowych są: oglądanie filmów (ponad 50 proc. wskazań) i przeglądanie profili znajomych (46,9 proc.).
Badania Wave przeprowadzono na reprezentatywnej próbie osób w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z niego codziennie lub prawie codziennie). Przebadano łącznie ponad 50 tys. respondentów z 78 krajów, w tym z Polski (na każdym z rynków bierze udział minimum 500 osób).

(IKO, 19.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo