Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar Media: wszystkie grupy radiowe zwiększyły w sierpniu wpływy z reklam

(fot. pixabay.com)

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni monitorowanych przez Kantar Media urosły o 13,7 proc. w porównaniu z sierpniem ub.r.

Z danych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe przychody z reklam miała Grupa RMF, która uzyskała 188,1 mln zł, tj. o 19 proc. więcej, niż przed rokiem. Wpływy reklamowe Eurozetu wzrosły o 10,3 proc. (do 109,5 mln zł), Grupy Radiowej Agory o 24,4 proc. (do 81,6 mln zł), Grupy Radiowej Time o 1,5 proc. (do 77,5 mln zł), a Polskiego Radia o 13,1 proc. (do 62,1 mln zł).

W sierpniu br. najwięcej na reklamę w radiu przeznaczył Aflofarm, który wydał 102,4 mln zł, tj. o 12,6 proc. więcej, niż rok wcześniej. Wśród największych reklamodawców w tym medium były również: Terg, który przeznaczył 28,9 mln zł (wzrost o 13,9 proc.) i Lidl – 20,6 mln zł (spadek o 32,6 proc.).


(KOZ, 19.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio w ramach bojkotu firmy Maspex przestało kupować soki Tarczyn

Rezygnacja z zakupu produktów firmy Maspex przez Polskie Radio dotyczyła soków Tarczyn – wynika z odpowiedzi na interpelację posłów Nowoczesnej. Miała to być odpowiedź na kontrowersyjną grafikę opublikowaną w mediach społecznościowych przez inną markę tej firmy - Tiger.

W sierpniu br. Polskie Radio poinformowało, że rezygnuje z zakupu produktów firmy Maspex. Była to reakcja na kontrowersyjną grafikę zamieszczoną na profilu marki Tiger (należy do Maspeksu) na Instagramie 1 sierpnia br. Umieszczono na niej obraźliwy gest i napis "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie".
Interpelację w tej sprawie do ministra kultury i ministra energii zgłosili posłowie Nowoczesnej Paweł Kobyliński i Marek Sowa. Resort kultury o wyjaśnienie zwrócił się do władz Polskiego Radia.
”Wycofanie produktów firmy Maspex dotyczyło tylko zakupów soków »Tarczyn«, która to marka należy także do tej grupy” – poinformował posłów minister kultury i wicepremier Piotr Gliński. Jak przekazał, decyzję podjął zarząd spółki. ”W ramach bieżących potrzeb zarząd realizuje zakupy środków spożywczych i napojów z uwzględnieniem producenta reprezentującego kapitał polski. Dokonywanie zakupów produktów innego producenta, reprezentującego kapitał polski, nie powinno mieć związku i wpływu na wielkość przychodów budżetu z podatku CIT” – odpowiedział wicepremier Gliński.

(KOZ, 20.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo