Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith szacuje, że rynek reklamowy wzrośnie w 2017 roku o 2,1 proc.

W 2017 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 2,1 proc., a łączna wartość inwestycji w reklamę wyniesie 7,055 mld zł (netto) - szacuje dom mediowy Zenith.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w br. o 0,4 proc. - to wynik m.in. spadku udziałów czterech największych stacji. Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 11,8 proc. Wpływ na to mają przede wszystkim inwestycje w wideo online i programmatic oraz wzrost sektora e-commerce, dysponującego coraz wyższymi budżetami na reklamę.

Analitycy Zenith podtrzymują prognozę z czerwca br. dotyczącą wydatków na reklamę radiową, które spadną w 2017 roku o 2,5 proc.

Rynek reklamy prasowej zmaleje o kilkanaście procent: w dziennikach o 16,9 proc., a czasopismach o 14,5 proc. O 1,1 proc. spadną wydatki na reklamę OOH. Tymczasem dzięki zwiększającej się frekwencji w kinach wydatki na reklamę w tym medium wzrosną o 3,8 proc.

Według obliczeń firmy Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w br. o 4 proc., do 558 mld dolarów (w 2016 roku wzrost wyniósł 4,8 proc.). Jest to prognoza niższa o 0,2 punkty procentowe względem opublikowanej przez Zenith prognozy z czerwca br.

(IKO, 15.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.