Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gwiazdy Telewizji Polskiej zarabiają powyżej 30 tys. zł

(fot. screen "Wiadomości" TVP)

Najlepiej opłacanymi gwiazdami TVP są gospodarze głównego wydania "Wiadomości" - Krzysztof Ziemiec, Danuta Holecka oraz Michał Adamczyk - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor). Ich gaże kosztują telewizję publiczną ponad 110 tysięcy złotych miesięcznie. Na liście najbogatszych są też dziennikarze TVP Info - Michał Rachoń i Adrian Klarenbach.

"DGP" ujawnił informacje dotyczące aktualnych zarobków najważniejszych dziennikarzy TVP. Stawkę otwiera Krzysztof Ziemiec. Prezenter zarabia miesięcznie 33,5 tys. zł. (plus VAT). Jeszcze wyższe wynagrodzenie odbierają Danuta Holecka oraz Michał Adamczyk. Na ich koncie co miesiąc pojawia się 40 tys. (plus VAT). Każdy z gospodarzy głównego wydania "Wiadomości" prowadzi własną działalność gospodarczą.

Oprócz "Wiadomości" Krzysztof Ziemiec i Michał Adamczyk prowadzą również programy w TVP Info: Ziemiec jest współgospodarzem programu "Prawdę mówiąc". Adamczyk z kolei prowadzi "Bez retuszu".

Godnie finansowani są także etatowi dziennikarze TVP Info - Michał Rachoń i Adrian Klarenbach. Na ich pensję składa się honorarium podstawowe w wysokości 4 tys. zł miesięcznie oraz zdecydowanie wyższe wynagrodzenie za prowadzenie programów.

Według "DGP" Klarenbach, prowadzący w TVP Info m.in. "Gościa poranka" i "Forum", otrzymał w lipcu ok. 30 tys. zł miesięcznie. Z kolei Michał Rachoń, który jest gospodarzem programów "Minęła dwudziesta" i "Woronicza 17" - w kwietniu zainkasował 25,5 tys. zł, w maju - 25 tys. zł, a w czerwcu – 22,5 tys. zł netto. W rozmowie z "DGP", obecny prezes TVP Jacek Kurski nie potwierdził tych informacji, zasłaniając się tajemnicą korporacyjną. Zaznaczył jednak, że obecne pensje są niższe niż za czasów poprzednich władz spółki.

Według sprawozdania finansowego za 2016 r. TVP odnotowało prawie 180 mln zł straty, mniejsze przychody i gorszą niż w 2015 r. płynność finansową. W ramach pomocy pod koniec lipca telewizja publiczna otrzymała 800 mln zł kredytu ze Skarbu Państwa. Spłata przewidziana jest w miesięcznych ratach od 2019 do końca 2023 roku.
Zobacz też: Płace w Polskim Radiu.


(AM, 11.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marzena Paczuska może pokierować TV Poland Today

Marzena Paczuska została doradcą prezesa zarządu TVP (screen z YouTube)

"Telewizja Poland Today" to nowy projekt, za który być może będzie odpowiadała w publicznej telewizji Marzena Paczuska, była szefowa "Wiadomości". Prezes TVP Jacek Kurski zapowiadał, że uruchomienie anglojęzycznego kanału nastąpi w listopadzie 2018 roku.

W styczniu 2016 roku prezes TVP informował, że anglojęzyczny kanał "Poland 24" miałby ruszyć najpóźniej 11 listopada 2018 roku, w setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Marzena Paczuska nie odpowiedziała na pytanie "Presserwisu", czy projekt, który ma rozwijać w TVP, to "Poland 24" lub "Telewizja Poland Today". Taka sugestia znalazła się 8 września br. w "Gazecie Wyborczej" (Agora). - Telewizja Polska analizuje wstępnie możliwości utworzenia nowego kanału, który będzie nawiązywał do projektu Telewizji Wyszehradzkiej i wypełniał część jej założeń. Pani Marzena Paczuska jest doradcą zarządu ds. informacji, więc naturalnie uczestniczyć będzie w budowaniu założeń kanału, jednak o obsadzie konkretnych stanowisk trudno mówić na obecnym, wstępnym etapie prac - informuje "Presserwis" biuro prasowe Telewizji Polskiej.

- Nie wykluczam, że Paczuska zajmie się właśnie tym projektem. Została doradcą prezesa zarządu, czyli de facto może robić wszystko - mówi "Presserwisowi" Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP. Braun przypomina, że od kilku lat w TVP regularnie pojawiają się pomysły uruchomienia anglojęzycznych kanałów. - Mówiło się m.in. o Telewizji Wyszehradzkiej - dodaje. Były prezes TVP nie wyklucza, że "TV Poland Today" może powstać za część pieniędzy, które TVP pożyczyła od rządu. - Utrzymanie takiego kanału to jednak spore koszty. Z abonamentu to będzie trudne, a na reklamy w tej telewizji bym nie liczył - dodaje Braun.  

Wątpliwości związanych z nowym anglojęzycznym kanałem TVP nie kryje prof. Krystyna Doktorowicz, medioznawczyni z Uniwersytetu Śląskiego. - Nie wiem, dla kogo ma być przeznaczony. Obawiam się, że to będzie rządowa tuba propagandowa w stylu rosyjskiej RT. TVP pewnie myśli, że w ten sposób będzie wpływać na opinie zagranicznych dziennikarzy o Polsce. Tylko że teraz mamy setki kanałów dystrybucji informacji. W tej konkurencji TVP przegra - podkreśla Doktorowicz.

Anglojęzyczne stacje informacyjne należące do publicznych lub państwowych nadawców bądź powiązane z rządami występują w wielu krajach nieanglojęzycznych, m.in. w Rosji (RT), Francji (France 24), Chinach (CGTN, CNC World), Iranie (Press TV), Malezji (Bernama News Channel), Pakistanie (PTV News), Katarze (Al-Jazeera English), Niemczech (DW) czy Turcji (TRT World). Wspólny kanał mają też Wenezuela, Kuba, Ekwador, Nikaragua, Urugwaj i Boliwia (Telesur English).

W naszym kraju Polskie Radio prowadzi anglojęzyczny serwis internetowy Thenews.pl i emituje anglojęzyczne audycje w ramach Polskiego Radia dla Zagranicy. Polska Agencja Prasowa oferuje część swoich depesz po angielsku, sprzedaje też anglojęzyczny serwis biznesowy Market Insider.


(JM, Mackuch, 11.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo