Temat: technologie

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 03, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Czesi uruchomili kolejny multipleks DVB-T2

Telewizja DVB-T2 w Polsce mogłaby funkcjonować w ramach MUX 5 (fot. pashminu/pixabay.com)

W Czechach uruchomiono kolejny multipleks wykorzystujący technologię DVB-T2 i kodowanie HEVC. To element tzw. sieci przejściowej.

MUX oznaczony numerem 13 jest kolejnym obok multipleksu 12 elementem sieci przejściowej, która ma umożliwić czeskim widzom płynną migrację na technologię DVB-T2 i kodowanie HEVC. Jak podaje serwis Parabola.cz, MUX 13, którego operatorem jest spółka Digital Broadcasting, zasięgiem obejmuje na razie Pragę i okolicę. Z kolei MUX 12, którym zarządza spółka Ceske Radiokomunikace, obejmuje już niemal całą populację kraju.

Czesi utrzymują obecnie dwie sieci naziemnej telewizji cyfrowej - DVB-T, która wykorzystuje kodowanie MPEG-2 (w Polsce jest to MPEG-4) oraz DVB-T2 kodowaną w HEVC. Wprowadzanie tego ostatniego standardu w przyszłości czeka także Polaków, a wynika to m.in. ze strategii cyfryzacji, którą realizuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

- Jednym z najbardziej prawdopodobnych scenariuszy jest wprowadzenie dodatkowego lub dodatkowych multipleksów dublujących wszystkie lub poszczególne kanały. Zmiana jest nieunikniona, ale Polacy muszą mieć czas, by bez problemów i dużych nakładów przejść na nowy system - wyjaśnia Krystyna Rosłan-Khun, ekspertka KRRiT. - O szczegółach jeszcze nie można mówić, jest na to za wcześnie. Na razie musi powstać specyfikacja standardu, który może być stosowany w Polsce dla producentów telewizorów i nadawców - dodaje.

Wprowadzenie DVB-T2 daje realną szansę na uruchomienie kolejnych kanałów i/lub zastąpienie obecnych kanałami w jakości HD. Telewizja cyfrowa drugiej generacji w połączeniu z kodowaniem HEVC wykorzystuje bowiem mniej pasma.

(TAD, 03.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: technologie

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ORLEN wystartował z nową platformą marketingową

(fot. materiały prasowe)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu.

Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie ma efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta, czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. - Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę - mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu. - Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – dodaje Pasieka.

Platforma utrzymana jest w duchu komunikacji opartej na relacjach „human to human” (H2H). Zaprojektowana została w sposób angażujący klientów, oparty o aspekty emocjonalne. Jej strategicznym celem w dłuższej perspektywie jest transformacja marki ORLEN w markę pożądaną przez Klientów – lovebrand oraz promocja produktów i usług, oferowanych przez Koncern.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”, w której kluczowym narzędziem jest marketing narracyjny. Zbudowana została ona wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby - pozornie nie związanej ze stacją paliw. Waga takich, mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona adekwatnym i odpowiednio zaintonowanym komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację ORLEN, która jest w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania klientów.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach uzyskanych dzięki właściwym technikom filmowania,  z nieco zdystansowaną humorystyczną narracją. Głosu do kampanii użyczył Piotr Machalica, w wypowiadanych przez niego słowach słychać pogodne, ciepłe nastawienie do ludzi i ich codziennych życiowych spraw.

Wykorzystana muzyka - utwór Cold Little Heart - którego autorem jest Michael Kiwanuka, ma wzbudzać pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.

W ramach nowego modelu komunikacji, zaplanowana została szerokozasięgowa, ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni, obejmująca kampanię telewizyjną (spoty 45 i 30 sek.), przekaz w radio, prasie, Internecie, na tablicach  outdoorowych oraz w kinie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne, kanały social mediowe, a także eventy organizowane przez PKN ORLEN.

Press

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

(Artykuł sponsorowany)

Więcej na: dlakierowcow.orlen.pl/kierunekorlen

(19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo