Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 03, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwszy "Wielki test" w jesiennej ramówce TVP 1 poświęcono Jasnej Górze

(screen z Youtube.com)

"Wielki test" w jesiennej ramówce TVP będzie emitowany w każdą środę. Pierwsze wydanie poświęcone zostało Jasnej Górze. "To złe pojmowanie misji mediów publicznych i ośmieszanie religii"- uważają eksperci.   

"Wielki test" będzie się pojawiał w TVP 1 cyklicznie, w każdą środę o godz. 20.25. - To jeden z ważniejszych programów telewizyjnej Jedynki, którą traktujemy jako antenę priorytetową - powiedział "Presserwisowi" Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP 1.

W programie będą uczestniczyli celebryci, a wśród prowadzących są znani dziennikarze TVP: Sylwia Dekiert, Maciej Kurzajewski, Przemysław Babiarz i Anna Popek.
Pierwsze wydanie "Wielkiego testu" w jesiennej ramówce poświęcono Jasnej Górze. Odpowiadano m.in. na pytania: "Skąd się wzięły cięte rysy na twarzy Czarnej Madonny?" lub "Kto dowodził obroną Jasnej Góry podczas szwedzkiego potopu?"

- Po pierwsze, ogromne zdziwienie - tak komentuje ostatnie wydanie "Wielkiego testu" prof. Jacek Dąbała, medioznawca z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. - Teleturniej emitowany w prime time w telewizji publicznej powinien mieć bardziej uniwersalny charakter. Ten był przeznaczony dla wąskiego grona odbiorców. Oczywiście w TVP powinna być obecna religia. Tylko że promowana mniej nachalnie i w innych godzinach - mówi Dąbała.

Teleturniej o Jasnej Górze nie zaskoczył prof. Krystyny Doktorowicz, medioznawczyni z Uniwersytetu Śląskiego. - W TVP przyjęto określoną linię ideologiczną. Określam ją mianem patriotyczno-narodowo-katolickiej. Test o Jasnej Górze wpisuje się w takie założenia - mówi Doktorowicz, która przestrzega, że podobne programy mogą w końcu doprowadzić do zdeprecjonowania i ośmieszenia religii. - Media publiczne powinny o tym pamiętać - dodaje Doktorowicz.

Kolejny "Wielki test" pojawi się w TVP 1 w środę 6 września, tym razem pod tytułem "Wielki test. Polacy stulecia". Słynnym Polakom poświęcone będą wydania emitowane dwa razy w miesiącu. Program poprowadzą Anna Popek i Przemysław Babiarz. "Wielki test" w poprzednich ramówkach nadawany był nieregularnie w poniedziałkowe wieczory.
Biuro rzecznika TVP nie przesłało nam wyników oglądalności teleturnieju.

(Mackuch, 03.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.