Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP odmawia emisji reklamy książki "Macierewicz i jego tajemnice" Tomasza Piątka

TVP nie chce wyemitować reklamy książki Tomasza Piątka pt. "Macierewicz i jego tajemnice". Zdaniem Telewizji Polskiej treść spotu "sugeruje, że książka w negatywnym świetle ukazuje A. Macierewicza, stanowiąc wyraz jedynie poglądów autora".

Książka Tomasza Piątka "Macierewicz i jego tajemnice" ukazała się pod koniec czerwca br. nakładem Wydawnictwa Arbitor. Autor twierdzi, że Macierewicz uwikłany był w układy prowadzące m.in. do organizacji mafijnych mających korzenie w służbach specjalnych byłego ZSRR. 

W związku z publikacją Ministerstwo Obrony Narodowej złożyło na dziennikarza doniesienie do departamentu wojskowego Prokuratury Krajowej z paragrafu mówiącego o tym, że "kto stosuje przemoc lub groźbę wobec funkcjonariusza publicznego w celu podjęcia lub zaniechania czynności służbowych", może zostać skazany na trzy lata więzienia. Drugi paragraf, z którego Piątek będzie ścigany, polega na "publicznym znieważaniu lub poniżaniu konstytucyjnego organu RP" (za to grozi do dwóch lat więzienia).

Tomasza Piątka bronią międzynarodowe organizacje monitorujące wolność słowa oraz polskie organizacje dziennikarskie - m.in. Towarzystwo Dziennikarskie, które w liście otwartym przyznaje, że trud, jaki zadał sobie Piątek zbierając materiały do swojej publikacji, to "solidna i odważna praca dziennikarska".

Marcin Celiński, szef Wydawnictwa Arbitor wyjaśnia na Facebooku, że reklama w publicznej telewizji miała "dać szansę tym, którzy oglądają jedynie TVP, żeby mieli okazję dowiedzieć się, że taka książka istnieje". Właśnie dlatego chciał wykupić czas reklamowy na 5 dni w bloku przed głównym wydaniem "Wiadomości". "Początkowo wszystko szło profesjonalnie i gładko, ustaliliśmy daty, ceny, sprawdzono dostarczony przez Wydawnictwo Arbitror spot technicznie etc. etc. Na koniec jednak otrzymałem decyzję TVP" - napisał Celiński.

Telewizja Polska poinformowała, że "podstawą do odmowy emisji spotu reklamowego jest fakt, że treść reklamy (niezależnie od zawartości samej książki) sugeruje, że książka w negatywnym świetle ukazuje A. Macierewicza, stanowiąc wyraz jedynie poglądów autora. Założeniem TVP, jako nadawcy publicznego jest natomiast, aby nadawane programy i inne przekazy były obiektywne." Publiczny nadawaca w piśmie do wydawcy książki informuje: "Niedopuszczalne jest zmuszanie Nadawcy do upowszechniania poglądów, których nie podziela, gdyż zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji Nadawca kształtuje program samodzielnie i ponosi odpowiedzialność za jego treść. Nadawca jest zatem uprawniony do decydowania o treści audycji i innych przekazów, w tym przekazów handlowych." (TAD)

Press

(02.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od końca listopada "Pytanie na Śniadanie" TVP 2 także w niedzielę

Gośćmi specjalnego wydania "PnŚ" byli Jacek Kurski i Maciej Stanecki (screen TVP 2)

"Pytanie na śniadanie", poranny program emitowany w TVP 2, będzie miał niedzielne wydanie - zapowiedział Jacek Kurski, prezes TVP. Program obchodził 2 września br. swoje 15-lecie.

- Rezygnujemy z niedzielnych, porannych powtórek seriali w TVP 2. Oddajemy to pasmo ekipie programu "Pytanie na śniadanie". Tak więc program będzie emitowany przez siedem dni w tygodniu. Codziennie o godz. 8.00, a w weekendy o godz 7.30 - mówi w rozmowie z "Presserwisem" i Press.pl prezes Jacek Kurski.

- Jesienna ramówka jest już ułożona, jednak w ramach drobnych modyfikacji program na pewno znajdzie się w TVP2 w każdą niedzielę już od końca listopada. Przygotowania są bardzo zaawansowane. Musimy go po prostu dograć z innymi antenami - mówi "Presserwisowi" i Press.pl Katarzyna Adamiak-Sroczyńska, szefowa programu.

"Pytanie na śniadanie"  to magazyn śniadaniowy emitowany od 2 września 2002 w TVP 2. Program ma charakter poradnikowy.

Więcej o programie przeczytasz w poniedziałkowym wydaniu "Presserwisu".

(Mackuch, 02.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo