Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sponsoring drużyn i turniejów e-sportu jest coraz droższy

screen YouTube.com

Dziesięć najlepszych drużyn e-sportowych w Polsce (m.in. Team Kinguin, Izako Boars, Venatores) może liczyć na kontrakty sponsorskie o wartości od 120 tys. do 240 tys. zł rocznie – wynika z szacunków organizacji e-sportu Pride.

Raport Pride przygotowany został na podstawie rozmów i współpracy z przedstawicielami branży e-sportu. Właściciel organizacji Piotr Lipski informuje, że najdroższa jest pełna współpraca z najlepszymi drużynami e-sportu, które z sukcesami walczą na arenie międzynarodowej. W takim przypadku marki godzą się wydawać od 800 tys. do 1,5 mln zł rocznie.

Łukasz Turkowski, media director & partner Gameset (agencja marketingu gamingowego), zaznacza, że drużyny e-sportowe uzależniają się od sponsorów. - Wydatki firm na e-sport rosną niewspółmiernie do tego, jak szybko rosną nagrody pieniężne w turniejach. W związku z tym możemy się spodziewać, że sport elektroniczny coraz bardziej będzie uzależniał się od sponsorów. Widać to po budżetach drużyn grających na najwyższym poziomie i po największych turniejach, które bez sponsorów w ogóle nie mogłyby funkcjonować - mówi Turkowski.

Marki chętnie inwestują w transmisje turniejów, gdyż relacje z meczów na żywo z komentarzem rozpoznawalnego w branży komentatora to jeden z najlepszych kanałów dotarcia do odbiorców e-sportu. Według Gameset za tytuł sponsora transmisji zagranicznych dla jednego wydarzenia marki płacą od 10 tys. do 50 tys. zł. Ale jeśli jest to transmisja ważnego polskiego turnieju, sponsor główny płaci nawet 150 tys. zł. Z kolei pakiety transmisji wielu wydarzeń mogą kosztować 300-400 tys. zł w skali roku.

(IKO, 28.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.