TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Tygodnik do Rzeczy” ogłasza, że Hitler był lewakiem

„Tygodnik do Rzeczy” głosi na okładce, że Hitler był lewakiem

Dzisiejsze wydanie „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) zapowiadane jest na okładce wizerunkiem Hitlera i tytułem: „Hitler był lewakiem”. Zdaniem medioznawcy to brak odpowiedzialności za słowo.

Na okładce "Tygodnika do Rzeczy" w podtytule napisano: „Wbrew komunistycznej propagandzie hitlerowcy nie mieli nic wspólnego z prawicą”. Jedynka tygodnika, to zapowiedź tekstu Piotra Zychowicza. „Wbicie ludziom do głowy poglądu, że ideologia III Rzeszy była »skrajnie prawicowa«, a sam Hitler był »prawicowcem«, to jeden z największych sukcesów lewicowej propagandy” - brzmi teza artykułu.

Press

- Hitler był narodowym socjalistą i jest to niepodważalna rzecz. Możemy się domyślać, że chcą w ten sposób krytykować lewicę, ale jest to działanie bardzo nieodpowiedzialne. Osoby, które nie mają wystarczającej wiedzy, jak na przykład uczniowie, mogą przyjąć to za prawdę – komentuje Maciej Myśliwiec, medioznawca z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. I zastanawia się, jaki cel mógł przyświecać wydawcy. - Zakładam, że okładka ma zwiększyć sprzedaż tytułu. Tygodniki mają przecież duże spadki. „Tygodnik do Rzeczy” chce zaszokować, pokazać czytelnikom, że jest pismem, które odpowiada ich poglądom. O czytelników o prawicowych poglądach też trzeba konkurować – dodaje Myśliwiec.

Spośród tygodników prawicowych "Do Rzeczy" notuje ostatnio największe spadki sprzedaży (tak wynika z danych zgłoszonych do ZKDP). W pierwszym półroczu br. jego średnia sprzedaż wyniosła 44 809 egz., o 20,5 proc. mniej w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Ustępuje wyraźnie tygodnikowi "Sieci" (Fratria) - 66 567 egz. (spadek o 8,72 proc.) i ma coraz mniejszą przewagę w sprzedaży nad "Gazetą Polską" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 35 173 egz. (wzrost o 7,32 proc.).

Zdaniem Jacka Żakowskiego, publicysty tygodnika "Polityka", teza wygłaszana na okładce "Do Rzeczy" jest po prostu głupia. - To okładka dla publiczności, która zareagowałaby entuzjastycznie na okładkę zatytułowaną „Obama jest kosmitą” - ironizuje. - Jest dla prostaków, a inteligentni czytelnicy zniechęcą się do takiego pisma – uważa Żakowski. 

Z redaktorem naczelnym „Tygodnika do Rzeczy” nie udało nam się wczoraj skontaktować.


(IKO, 28.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.