Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża podzielona: akcja Tigera była zła, ale nie wiadomo, czy zaplanowana

Kontrowersyjny post, który pojawił się 1 sierpnia br. na profilu marki Tiger na Instagramie, został usunięty

Po wpadce Tigera, marki napojów energetycznych (Maspex), z kontrowersyjnym wpisem w rocznicę powstania warszawskiego, trwają spekulacje, czy działania marki były zaplanowane.

Press

Tiger w rocznicę wybuchu powstania warszawskiego zamieścił na Instagramie grafikę z obraźliwym gestem i napisem "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie". Na producenta spadła fala krytyki, w wyniku czego Maspex zakończył współpracę z agencją J. Walter Thompson, która odpowiadała za komunikację Tigera w mediach społecznościowych, agencja zaś zwolniła z tego powodu dwie osoby. W ramach zadośćuczynienia Maspex przeprosił i przeznaczył dla żyjących powstańców pół miliona złotych oraz zadeklarował, że włączy się w działania edukacyjne związane z powstaniem warszawskim.

Od 9 sierpnia br., czyli dnia, w którym wybuchł kryzys wizerunkowy, zarówno w mediach społecznościowych, jak i tradycyjnych o marce było głośno. Pojawiły się wezwania do bojkotu firmy i producenta. Michał Rachoń w programie "Minęła 20" w TVP Info wylał napój marki Tiger. Z kolei dziennikarz Polskiego Radia Krzysztof Kossowski zainicjował na Twitterze akcję #SchowajTigera.

Jak policzył dla nas instytut Press-Service Monitoring Mediów, w ciągu trzech dni, czyli od 9 do 11 sierpnia br. w mediach pojawiły się 9484 publikacje na temat Tigera. W tym 8717 w social media, 680 w internecie, 46 w radiu, 23 w telewizji i 18 w prasie.

Biorąc pod uwagę szum medialny, jaki się wytworzył w związku z kryzysem, niektórzy zastanawiają się, czy kontrowersyjny wpis był zaplanowaną akcją marketingową. 

"Social media anno domini 2017: zrobić, obrazić, przeprosić, podliczyć zasięg" - napisał na profilu na Facebooku Marcin Kalkhoff, partner z BrandDoctor. "Gratuluję genialnej i skutecznej kampanii promo napoju energetycznego. Teraz wszyscy o nim mówią. W komunikacji kryzysowej mieliście już przygotowany pakiet »przeprosimy«, wpłacimy drobne na rzecz Muzeum i nawet uzyskamy sympatię..." - oburzał się Karol Wyszyński, CEO agencji Los Videos. I zadeklarował, że nigdy nie kupi produktu firmy Maspex. "Nie wmówicie mi, że o tym nie wiedzieliście, że dziś tydzień po akcji, nagle temat zaczął żyć. Nie wmówicie mi, że nie wiedzieliście i że nie akceptowaliście. Nie ma przypadku, nie na tym poziomie, nie przy tych pieniądzach, które płacicie Waszym partnerom" - podkreślał Wyszyński.

Zdaniem Adama Miecznikowskiego, dyrektora strategii z agencji Publicis, wpadka Tigera nie była zaplanowaną akcją. - Nie sądzę, aby Maspex zdecydował się na to, a jeśli tak, z pewnością nie w takim zakresie. Pewien rozgłos wprawdzie mógłby pomóc marce, lecz wypowiadano się o niej niemal wyłącznie w negatywnym kontekście – mówi Miecznikowski. Według niego dobrze się stało, że marka przeprosiła i wpłaciła pieniądze na rzecz powstańców warszawskich, jednak deklaracja zmiany strategii komunikacji marki i usuwanie wpisów z kont Tigera w mediach społecznościowych, co ogłosił Maspex, uważa za przesadę. - To podaje w wątpliwość, czym ta marka jest. Wpisem z 1 sierpnia oczywiście przekroczono granice, ale zrezygnować ze wszystkiego? A co z klientami, którym odpowiadało dotychczasowe bulwersujące podejście marki, z tymi, którzy dali się wciągnąć w świat Tigera? Maspex najpierw zrobił głupią rzecz, a teraz jeszcze przetrącił marce kręgosłup – komentuje Adam Miecznikowski.

(IKO, 16.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.