Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Katarzyna Kamińska po 14 latach odchodzi z Havas Group Poland

Z Havas Group Poland po 14 latach odchodzi Katarzyna Kamińska, która odpowiadała za rozwój grupy i agencję Havas PR.

”Agencja Havas PR przez wiele lat była moim drugim domem. Jestem dumna ze wszystkich sukcesów firmy i dziękuję za te kilkanaście wspólnych lat naszym Klientom i pracownikom. Dziś nadszedł czas na podjęcie się nowych wyzwań zawodowych” - stwierdziła Katarzyna Kamińska, cytowana w komunikacie prasowym.

Katarzyna Kamińska współtworzyła agencję Havas PR i była jej prezesem od 2003 roku.

Zarząd Havas Poland dotychczas składał się z trzech partnerów — Doroty Mazur odpowiedzialnej za reklamę, Katarzyny Kamińskiej kierującej zespołem PR i Antoine’a Kolendowskiego rozwijającego dział activation&retail. Wraz z odejściem Kamińskiej Grupa przejdzie reorganizację struktury zarządczej.

(KOZ, 12.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ośmioprocentowy wzrost wydatków e-commerce na reklamę

Reklamodawcy z sektora e-commerce najwięcej wydają na promocję w internecie (fot. materiały prasowe)

W pierwszej połowie br. wydatki mediowe branży e-commerce wyniosły ponad 100,3 mln zł, czyli były o 8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2016 roku - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

W sektorze e-commerce najwięcej na promocję przeznaczyli reklamodawcy z kategorii sklepów internetowych. W okresie od stycznia do czerwca br. ich udział wyniósł 73 proc. Dalej były serwisy ogłoszeniowe (10 proc.), aukcje i narzędzia aukcyjne (6 proc.), porównywarki cen (5 proc.) i pasaże handlowe (5 proc.).

Najwięcej na promocję w mediach wydał Bon Prix - 7,2 mln zł (wzrost o 67 proc.). Za nim uplasował się Naspers Classifieds - 6 mln zł (spadek o 4 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Allegro, ubiegłoroczny lider zestawienia - ponad 5 mln zł (spadek o 64 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Eobuwie.pl, Zalando, Tchibo, Grupa Okazje (właściciel m.in. Okazje.info), Allani, Wearco (właściciel Answear.com), TM Tomasz Filipiak (właściciel m.in. Militaria.pl).

Anna Lipińska, group account director w Codemedia, zwraca uwagę, że wydatki sektora e-commerce z roku na rok rozkładają się na coraz większą liczbę reklamodawców. W pierwszej połowie br. pierwsza dziesiątka największych reklamodawców tego sektora odpowiadała za 43 proc. wszystkich inwestycji sektora w promocję, podczas gdy w analogicznym okresie 2016 roku odsetek ten wynosił 60 proc. "Wiąże się to z rozwojem branży e-commerce oraz tym, że coraz chętniej robimy zakupy w sieci i reklamodawcy chcą skłonić nas do skorzystania z właśnie ich oferty" - tłumaczy Lipińska.

W pierwszej połowie 2017 roku reklamodawcy z sektora e-commerce najwięcej przeznaczyli na promocję w internecie - ponad 65,8 mln zł, co oznacza 66-proc. udział w torcie reklamowym (wzrost o 6 proc.). Na drugim miejscu uplasowała się telewizja (12 proc. udziału), a na trzecim magazyny (9 proc.). Kolejne pozycje zajęły radio (5 proc.), outdoor (5 proc.), gazety (2 proc.) i kina (1 proc.).

Najchętniej wybieranymi przez reklamodawców z branży e-commerce mediami były: Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, OLX.pl, Polsat, Plejada.pl, TVN, Fakt.pl, Demotywatory.pl, Pudelek.pl.

Analiza została przygotowana przez dom mediowy Codemedia na podstawie urealnionych danych Kantar Media.

(IKO, 12.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo