Temat: badania radia

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spada słuchalność największych rozgłośni ogólnopolskich

W fali maj-lipiec br. największe rozgłośnie ogólnopolskie miały mniejszą słuchalność w porównaniu z analogicznym okresem w ub.r.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar Millward Brown, w fali maj-lipiec br. RMF FM zmniejszył udział w czasie słuchania z 25,1 proc. do 24,7 proc., Radio Zet - z 14,1 proc. do 13,5 proc., Program I Polskiego Radia - z 8,5 proc. do 8,4 proc., a Program III Polskiego Radia - z 7,8 proc. do 6,8 proc.

Wśród rozgłośni ponadregionalnych pozycję lidera utrzymało Radio Vox FM (Grupa Radiowa Time), zwiększając rok do roku udział z 4,2 proc. do 4,3 proc. Wyniki poprawiły również: Radio Tok FM (Agora, Polityka) - z 1,8 proc. do 2,3 proc., Antyradio (Eurozet) - z 1,2 proc. do 1,7 proc., RMF Classic (Grupa RMF) - z 1,1 proc. do 1,2 proc. i Muzo.fm (Telewizja Polsat) - z 0,2 proc. do 0,4 proc.

Siecią o najwyższym udziale w rynku jest Eska (Grupa Radiowa Time), która uzyskała 6,4 proc. wobec 6,6 proc. przed rokiem. Wzrosty zanotowały: Audytorium 17 - z 5,4 proc. do 5,5 proc., RMF Maxxx (Grupa RMF) - z 3,1 proc. do 3,3 proc., Radio Wawa (Grupa Radiowa Time) - z 0,9 proc. do 1,4 proc., Radio Pogoda (Grupa Radiowa Agory) - z 0,7 proc. do 0,9 proc. i Rock Radio (Grupa Radiowa Agory) - z 0,2 proc. do 0,4 proc.

(KOZ, 12.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: reklama

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dla radia reklamowo drugi kwartał był słabszy niż pierwszy

(fot. pixabay.com - lic. CC0)

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych monitorowanych przez Kantar Media w pierwszym półroczu br. urosły o 3,5 proc. W rzeczywistości radio mogło być nawet na niewielkim minusie.

- Według nas w pierwszym półroczu rynek balansował w okolicy 0 lub delikatnie zaświecił się na czerwono - uważa Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. Jak dodaje, lepszy był pierwszy kwartał (wzrost o ok. 2 proc.) od drugiego (spadek od -2 do -1 proc.).

Ramza zwraca uwagę, że drugi kwartał według Grupy RMF waży więcej netto od pierwszego. Zdaniem szefa sprzedaży Grupy RMF dobrze wygląda trzeci kwartał, ale tłumaczy: - Rynek doszedł do maksymalnego wypełnienia i by dalej rosnąć, stacje musiałyby mocno podnosić ceny, a wiemy, że klienci tego nie lubią. My nie zdecydowaliśmy się na podniesienie cen na jesień, bo rynek jest stabilny, a nie mocno rosnący.

Z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wpływy reklamowe zwiększyły w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Grupa RMF, Grupa Radiowa Time i Grupa Radiowa Agory, a zmniejszyły Eurozet i Polskie Radio. Wpływy Grupy RMF z tego tytułu urosły o 5,6 proc. (do 1,13 mld zł), Grupy Radiowej Time o 12,7 proc. (do 505,3 mln zł), a Grupy Radiowej Agory o 4,8 proc. (do 424,9 mln zł). Eurozet uzyskał z reklam o 5,9 proc. mniej niż przed rokiem (588,3 mln zł), a Polskie Radio o 1,1 proc. mniej (359 mln zł).

Według danych cennikowych najwięcej na reklamy w radiu przeznaczyła firma farmaceutyczna Aflofarm - 450,6 mln zł - tj. o 0,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie w ub.r. W pierwszym kwartale br. zwiększyła wydatki na radio (o 19,1 proc.), a w drugim zmniejszyła (o 18,4 proc.).

Wśród największych reklamodawców w radiu w pierwszym półroczu znaleźli się również: Terg, który wydał 153,8 mln zł (wzrost o 14,1 proc.) i Lidl z 131,1 mln zł (wzrost o 12,2 proc.)

(KOZ, 13.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo