Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Maryla Rodowicz stawia warunki TVP przed festiwalem w Opolu

Maryla Rodowicz (fot. Paweł Zienowicz Sp5uhe / za wikipedia.org)

Maryla Rodowicz żąda, by wszyscy goście jej koncertu jubileuszowego na 54. Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu mieli podpisane umowy z Telewizją Polską. W przeciwnym razie piosenkarka nie wystąpi - potwierdza Bogdan Zep, menedżer artystki.    

54. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu ma się odbyć w dniach 15-17 września br. "Umówiłam się z telewizją, że mój udział będzie zależał od tego, czy telewizja podpisze umowy ze wszystkimi gośćmi koncertu. Dopóki to się nie stanie, nie mogę mówić o tym, czy wystąpię, czy nie" - powiedziała Maryla Rodowicz serwisowi Plejada.pl.

Bogdan Zep potwierdza, że taki warunek się pojawił. - Trwają rozmowy w TVP. Telewizja pracuje nad naszą propozycją. Ostateczny skład gości najprawdopodobniej znany będzie za tydzień - mówi "Presserwisowi" Zep.

Maryla Rodowicz w połowie lipca powiedziała w rozmowie z Fakt24.pl, że wystąpi we wrześniu podczas koncertu jubileuszowego na festiwalu w Opolu. Tej informacji nie potwierdza na razie TVP, która jest głównym organizatorem imprezy. Na oficjalnych stronach internetowych festiwalu Festiwalopole.com, w serwisie artystki Marylarodowicz.pl i Festiwalopole.tvp.pl nie ma jeszcze informacji na temat wrześniowego koncertu Maryli Rodowicz.

To już drugie podejście do tegorocznego Festiwalu w Opolu. Według wcześniejszych planów impreza miała się odbyć w dniach 9-11 czerwca. Po wycofaniu się prawie 40 artystów władze Opola wypowiedziały TVP umowę na organizację festiwalu.

(EMKA, 11.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MEC: SVoD odmienia obyczaje europejskich młodych widzów

Widać wyraźny związek między popularnością serwisów na życzenie z oryginalnymi produkcjami własnymi a czasem oglądania telewizji. Na rynkach, które podbiły serwisy SVOD, telewizja jest w odwrocie w młodych grupach wiekowych - pokazuje analiza domu mediowego MEC.

Rynki Europy Środkowej i Wschodniej pozostają dość stabilne z punktu widzenia biznesu nadawców TV. W Europie Zachodniej, gdzie coraz szersze wpływy zdobywają płatne serwisy e-wideo z oryginalnymi produkcjami, widać wyraźny odpływ młodej widowni od tradycyjnej telewizji.

Press

Szczególnie dynamiczny odpływ widzów obserwować można na rynkach skandynawskich, gdzie już porównanie 2016 roku i 2015 roku pokazywało duży spadek zainteresowania tradycyjną telewizją.

Poza czasem oglądania, w krajach nordyckich najmocniej kurczą się też odsetki młodych ludzi, którzy oglądają telewizję codziennie przynajmniej przez 5 minut. Na Węgrzech robi tak wciąż 53 proc. telewidzów w wieku 13-29 lat, podczas gdy w Szwecji już tylko 28 proc.

Największy, bo aż 18 proc. spadek dziennego zasięgu zaliczyła zaś w pierwszym półroczu br. Norwegia, gdzie także średni dzienny czas oglądania TV wśród młodych widzów skurczył się najmocniej. 

Press

Jak zauważa MEC, odpływ widowni wydaje się ściśle skorelowany z popularnością płatnych serwisów na życzenie oferujących własne produkcje, przede wszystkim seriale. Serwisy te są szczególnie popularne wśród młodzieży i młodych dorosłych. 

To właśnie rynki skandynawskie, jak szacuje międzynarodowa firma Dataxis są liderem, jeśli chodzi o odsetek subskrybentów płatnych serwisów VOD. Średnio w Europie Zachodniej (w tym w krajach nordyckich) 22 proc. mieszkańców subskrybowało według Dataxis przynajmniej jeden serwis w IV kwartale 2016 roku, podczas gdy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej –  zaledwie 4 proc. mieszkańców. 

Dane MEC z I kwartału 2017 roku pokazywały, że w Polsce niespełna 10 proc. internautów korzystało z serwisów subskrypcyjnych takich jak Netflix, Showmax czy Amazon Prime. W czerwcu ten odsetek wzrósł do kilkunastu procent.

(12.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo