Temat: technologie

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Czwarta runda dofinansowania od Google skupi się na monetyzacji mediów

Google DNI Innovation Fund, fundusz, który dofinansowuje innowacyjne projekty medialne, zmienił regulamin. Projekty zgłaszane w czwartej rundzie mają szukać nowych źródeł monetyzacji dla mediów.

Zgłoszenia do czwartej rundy będą przyjmowane od 13 września do 12 października. Teraz obowiązkiem w zgłoszeniu będzie dokładne wyjaśnienie, jak projekt ma na siebie zarabiać. "Słyszeliśmy od zgłaszających, że monetyzacja to jeden z największych problemów dla wydawców, więc od czwartej rundy chcemy, aby skupić się na tym problemie. Zdecydowaliśmy się zmienić wymagania i monetyzacja jest obowiązkowym tematem dużych i średnich projektów zgłaszanych w czwartej rundzie, z jasno pokazanym potencjałem projektu i jego wartością ekonomiczną" - wyjaśnia biuro prasowe Google'a. Ta zasada nie obowiązuje projektów prototypowych (do 50 tys. euro).

(JM, 09.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: technologie

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Różnica pomiędzy Grupą Onet-RASP i Grupą WP to tylko 179 tys. użytkowników

(fot. materiały prasowe)

Zmniejszyła się przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą WP - wynika z badania PBI/Gemius za lipiec br.

Liderem polskiego internetu w lipcu 2017 roku była Grupa Google, którą odwiedziło 25,558 mln internautów – o 546 tys. mniej niż w czerwcu br. Drugi był Facebook z 21,604 mln użytkowników (spadek o 428 tys.), trzecia Grupa Onet-RASP - 20,113 mln (spadek o 369 tys.), a czwarta Grupa Wirtualna Polska - 19,934 mln (spadek o 87 tys.). Przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą WP zmniejszyła się do 179 tys. użytkowników.
W zestawieniu największych wydawców internetowych znalazły się też: YouTube.com - 19,172 mln (spadek o 296 tys.), Grupa Interia.pl - 17,709 mln (spadek o 250 tys.), Grupa OLX - 15,954 mln (wzrost o 179 tys.), Grupa Allegro - 15,33 mln (wzrost o 14 tys.), Grupa Gazeta.pl - 15,034 mln (spadek o 80 tys.) i Grupa Polska Press - 13,887 mln (spadek o 382 tys.).
W rankingu domen o największym ruchu prowadzi Google.pl z 25,146 mln użytkowników. Drugi jest Facebook.com - 21,604 mln, a trzeci YouTube.com - 19,172 mln. Na kolejnych miejscach są: Google.com - 18,38 mln, Onet.pl - 16,433 mln, Allegro.pl - 15,326 mln, Wp.pl - 13,787 mln, Interia.pl - 13,245 mln, Wikipedia.org - 12,881 mln, Olx.pl - 12,633 mln.
Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania jest Google - korzysta z niej 14,325 mln polskich użytkowników. Natomiast najpopularniejszą polską aplikacją jest Olx.pl z 4,15 mln użytkowników.
Liczba internautów w Polsce w lipcu 2017 roku wyniosła ogółem 26,5 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) było ich 22,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) - 20,6 mln.

(JM, 10.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo