Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 04, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK nałożył 1,7 mln zł kary na Getin Noble Bank za reklamy kredytu

(fot. materiały prasowe)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamach kredytu w Getin Noble Banku. Zbyt krótki był też czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych. W związku z tym nałożył na bank ponad 1,7 mln zł kary finansowej.

Chodzi o kampanię, która trwała od kwietnia do grudnia 2015 roku i dotyczyła kredytu konsumenckiego w Getin Noble Banku. Zastrzeżenia urzędu wzbudziły ulotki, a także reklamy telewizyjne i internetowe. Urząd uznał, że wymagane prawem informacje były na tych nośnikach przedstawione zbyt małą czcionką, a czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych - zbyt krótki.

Poza karą w wysokości 1,7 mln zł, informacja o decyzji UOKiK zostanie opublikowana na koszt Getin Noble Banku na stronach spółki oraz wyemitowana w telewizji w formie trzech 15-sekundowych spotów. Bank ma też obowiązek złożyć prezesowi urzędu UOKiK sprawozdanie z wykonania zobowiązania w terminie czterech miesięcy. Decyzja nie jest prawomocna.


(JM, 04.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.