UOKiK nałożył 1,7 mln zł kary na Getin Noble Bank za reklamy kredytu
(fot. materiały prasowe)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamach kredytu w Getin Noble Banku. Zbyt krótki był też czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych. W związku z tym nałożył na bank ponad 1,7 mln zł kary finansowej.
Chodzi o kampanię, która trwała od kwietnia do grudnia 2015 roku i dotyczyła kredytu konsumenckiego w Getin Noble Banku. Zastrzeżenia urzędu wzbudziły ulotki, a także reklamy telewizyjne i internetowe. Urząd uznał, że wymagane prawem informacje były na tych nośnikach przedstawione zbyt małą czcionką, a czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych - zbyt krótki.
Poza karą w wysokości 1,7 mln zł, informacja o decyzji UOKiK zostanie opublikowana na koszt Getin Noble Banku na stronach spółki oraz wyemitowana w telewizji w formie trzech 15-sekundowych spotów. Bank ma też obowiązek złożyć prezesowi urzędu UOKiK sprawozdanie z wykonania zobowiązania w terminie czterech miesięcy. Decyzja nie jest prawomocna.
(JM, 04.08.2017)