Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki Facebooka w drugim kwartale 2017 roku powyżej oczekwiań analityków

(fot. pixabay.com / lic. CC0)

Przychody Facebooka ze sprzedaży w drugim kwartale br. wyniosły 9,32 mld dol. - o 45 proc. więcej niż w drugim kwartale ub.r.

W drugim kwartale 2017 roku Facebook miał 3,89 mld dol. zysku netto (wzrost o 71 proc), co dało 1,32 dol. zysku na akcję. Analitycy oczekiwali wyniku na poziomie 1,13 dol. na akcję. Na zamknięcie wczorajszych notowań giełdowych w Stanach Zjednoczonych akcje spółki kosztowały 165,6 dol. (od stycznia br. wzrosły o ok. 40 proc.).

Aż 87 proc. przychodów Facebooka to sprzedaż reklam wyświetlanych użytkownikom na urządzeniach mobilnych.

Raportowana liczba aktywnych użytkowników to 1,33 mld odwiedzających serwis codziennie i 2,01 mld - miesięcznie.

(GK, 27.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W drugiej połowie ub.r. Google na wniosek polskich agend rządowych usunął cztery treści

(fot. 377053 / pixabay.com / lic. CC0)

Od lipca do grudnia ub.r. polskie instytucje rządowe wystąpiła z czterema wnioskami o usunięcie ośmiu treści z usług Google - wynika z Raportu Przejrzystości Google.

Polskie agendy rządowe wnioskowały o usunięcie dwóch treści z YouTube, dwóch z wyszukiwarki i czterech z funkcji autouzupełniania w wyszukiwarce. Powodem wszystkich wniosków były względy prywatności i bezpieczeństwa w sieci. Google zgodziło się na usunięcie czterech z nich, nie precyzując których.
Agendy rządowe państw z całego świata mogą wnioskować o usunięcie treści, które łamią regulamin Google lub lokalne prawa - m.in. dotyczące zniesławienia, prywatności, bezpieczeństwa państwa, zażywania narkotyków, nagości i obsceniczności.
Od 2009 roku Polska wysyłała do Google łącznie 65 wniosków dotyczących usunięcia 205 treści. Najwięcej takich wniosków było w pierwszej połowie 2012 roku - dotyczyły 72 treści. 
W sumie Google otrzymało z całego świata w drugiej połowie ub.r. prawie 16 tys. wniosków, najwięcej w historii. Najczęstszym powodem, jaki instytucje rządowe podają we wnioskach o usunięcie treści, jest bezpieczeństwo państwa.

(JM, 27.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo