Organizacje przedsiębiorców apelują o zmiany w dyrektywie o e-prywatności
(fot. geralt / pixabay.com / lic. CC0)
Organizacje zrzeszające polskich przedsiębiorców, m.in. IAB Polska, IAA Polska i Konfederacja Lewiatan, wystąpiły z apelem do Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Cyfryzacji i polskich posłów Parlamentu Europejskiego. Ich zdaniem obecny zapis rozwiązań dotyczących e-prywatności odbije się negatywnie na rynku.
Zdaniem autorów apelu rozporządzenie o prywatności i łączności elektronicznej, nad którym pracuje obecnie Parlament Europejski oraz Rada Unii Europejskiej, jeśli zostanie przyjęte w obecnym kształcie, wpłynie niekorzystnie na sektor cyfrowy. Odbije się ono na operatorach telekomunikacyjnych, dostawcach usług internetowych i wydawcach treści. Uderzy także w przedsiębiorców, którzy dzięki reklamie internetowej skutecznie docierają do potencjalnych klientów.
Ich zdaniem zmiany ograniczą "dostęp do informacji, rozrywki i usług przez użytkowników, a także osłabią rozwój i pozycję konkurencyjną przedsiębiorców świadczących usługi na terenie UE w stosunku do podmiotów z innych części świata, zmniejszą innowacyjność i zniechęcą użytkowników do korzystania z europejskich usług elektronicznych".
Proponowane zmiany zakładają, by użytkownicy decydowali, czy zgadzają się na pliki cookie nie na stronach internetowych, a w przeglądarce. Zdaniem branży może to oznaczać, że użytkownicy częściej nie będą się zgadzać na cookie, a tym samym trudniej będzie dla nich personalizować treści redakcyjne i reklamowe. Wcześniej w sprawie zmian protestowała m.in. Grupa WP.
(JM, 20.07.2017)