Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Murdoch będzie musiał poczekać na przejęcie Sky

(fot. pixabay.com)

Rupert Murdoch nie skorzystał z oferty brytyjskiej minister kultury Karen Bradley i nie przedstawił dodatkowych informacji dotyczących przejęcia przez koncern medialny 21st Century Fox pełnej kontroli nad platformą telewizyjną Sky.

Pod koniec czerwca Bradley zapowiedziała, że przed podjęciem decyzji o zgodzie na transakcję chciałaby uzyskać dodatkowe wyjaśnienia. Wskazała, że ma poważne obawy, iż transakcja dałaby klanowi Murdochów (kontrolują zarówno 21st Century Fox, jak i czołowego wydawcę prasowego na Wyspach - News UK) zbyt daleko idący wpływ na brytyjskie media. Dała amerykańskiemu koncernowi i jego właścicielom czas do 14 lipca. Brak reakcji ze strony 21st Century Fox oznacza, że transakcja zostanie skierowana do urzędu antymonopolowego (Competition and Markets Authority), a ten będzie mieć pół roku na przeprowadzenie własnego postępowania.

Wartość ogłoszonej w grudniu ub.r. transakcji szacowana jest na 11,7 mld funtów. Koncern należący do magnata medialnego Ruperta Murdocha chce przejąć 61 proc. udziałów Sky. Dzięki temu 21st Century Fox, który już wcześniej miał 39 proc. udziałów w europejskiej grupie telewizyjnej, przejmie nad nią pełną kontrolę.

(LL, 17.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN 24 z największą liczbą obserwujących na Twitterze

W czerwcu br. TVN 24 z 1,3 mln obserwujących był liderem zarówno w kategorii stacji telewizyjnych, jak i w kategorii mediów na polskojęzycznym Twitterze - wynika z raportu firmy Sotrender.

Na drugiej pozycji znalazł się MTV Polska – z 1 mln obserwujących, na trzeciej Newsweek Polska – z wynikiem 859 tys. Najbardziej angażującym kontem wśród mediów był profil TVP Info (166 tys. aktywności). Następne są: Telewizja Republika – 70 tys. aktywności oraz Gazeta Wyborcza.pl – 39 tys. aktywności. W poszczególnych kategoriach: telewizji, prasie i radiu liderami były: TVN 24 – 1,3 mln followersów, "Newsweek Polska" – 859 tys., Radio Tok FM – 317 tys.

Profil Tomasza Lisa wciąż był najpopularniejszy i najbardziej angażujący spośród dziennikarskich kont na polskim Twitterze. Profil redaktora naczelnego tygodnika "Newsweek Polska" (@lis_tomasz) obserwowało na koniec czerwca br. 706 tys. osób. W samym czerwcu br. na jego profilu wykonano 193 tys. aktywności, co oznacza, że na jeden wpis Lisa obserwujący reagowali średnio 400 razy. Pod względem aktywności wyprzedził w zestawieniu Rafała A. Ziemkiewicza, publicystę "Tygodnika do Rzeczy" (@R_A_Ziemkiewicz) - w czerwcu na jego profilu wykonano 130 tys. aktywności, co daje 198 reakcji na wpis. Za nimi był Krzysztof Stanowski z Weszlo.com (@K_Stanowski), który na profilu odnotował 98 tys. aktywności i 81 reakcji na wpis.

(JOK, 17.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo