Temat: reklama

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lasy Państwowe odpowiadają na akcję Greenpeace ogłoszeniami w prasie

Tekst reklamowy Lasów Państwowych ukazał się 4 lipca br. w czterech tytułach prasowych

"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes), "Rzeczpospolita" (Gremi Media), "Nasz Dziennik" (Spes) oraz "Gazeta Polska Codziennie" (Forum) - to cztery tytuły, w których 5 lipca br. Lasy Państwowe wykupiły powierzchnię reklamową.

"Od pięciu lat znaczna część Puszczy Białowieskiej zamiera na naszych oczach. Nie jest to zwyczajny w przyrodzie cykl przemijania i odradzania się, lecz zjawisko o skali i gwałtowności klęski ekologicznej, największej na tym obszarze od lat 20. ubiegłego wieku" - to początek tekstu przygotowanego przez Lasy Państwowe, a podpisanego przez Konrada Tomaszewskiego, dyrektora generalnego Lasów Państwowych.

Artykuł reklamowy ukazał się 5 lipca br. w czterech tytułach ("Dziennik Gazeta Prawna", "Rzeczpospolita", "Nasz Dziennik" oraz "Gazeta Polska Codziennie". Jest to odpowiedź na akcję Greenpeace, organizacji której wolontariusze aktualnie blokują wycinkę Puszczy Białowieskiej.

- Nie mogliśmy przebić się do opinii publicznej z naszymi argumentami, więc postanowiliśmy wykupić powierzchnię reklamową - mówi Anna Malinowska, rzecznik prasowy Lasów Państwowych. - Myśleliśmy o innych tytułach np. tabloidach, ale takie reklamy znacznie podwyższyłyby koszty - dodaje. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Group.

(JOK, 05.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport "Press": czego oczekują studenci dziennikarstwa

"Press" zapytał studentów dziennikarstwa o ich plany zawodowe - odpowiedzi są często zaskakujące

46 proc. pytanych przez "Press" studentów dziennikarstwa nie ogląda telewizji; 33,8 proc. nie czyta prasy; 15,1 proc. nie słucha radia - za to wszyscy korzystają ze stron internetowych. Szefowie mediów wkrótce staną przed nie lada wyzwaniem, jak pracować z młodymi adeptami dziennikarstwa.

Kto nas zastąpi? - postanowił sprawdzić "Press" i przeprowadził własne badanie wśród studentów kierunków dziennikarskich. Ankietę wypełniło 191 studentów z dziewięciu uczelni wyższych w całym kraju. Wyniki powinny dać do myślenia szefom redakcji, szczególnie gazet i magazynów.

Aż 72,8 proc. przepytanych studentów deklaruje, że chce pracować w zawodzie dziennikarza. Najwięcej - 48,9 proc. - jako powód podaje to, że dziennikarz dużo podróżuje po świecie. Dla 38,8 proc. liczy się z kolei fakt, że dziennikarz wpływa na opinię publiczną. A tylko 7,9 proc. jako powód wskazuje dobre zarobki w tym zawodzie. Natomiast wśród tych, którzy po studiach nie chcą być dziennikarzami, najwięcej – 32,7 proc. - jako powód podaje właśnie niskie zarobki.

Najwięcej studentów dziennikarstwa chciałoby pracować w serwisie internetowym bądź portalu. Bo to portale internetowe (59 proc.) i social media (54 proc.) są dla większości ankietowanych źródłem bieżących informacji. Przy czym wśród social mediów dominuje Facebook (86,3 proc.). - Redakcje, które ich zatrudnią, muszą liczyć się z koniecznością rugowania nie zawsze dobrych nawyków i wyobrażeń wyniesionych z netu – komentuje wyniki badań Jerzy Sadecki z Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Jedna trzecia badanych studentów wskazała też radio i telewizję jako wymarzone miejsce pracy.

Z czym ponadto powinni się liczyć pracodawcy absolwentów dziennikarstwa? Jak i za ile młodzi chcą pracować, czego spodziewają się od szefów mediów? – szczegóły w pełnym raporcie z badania opublikowanym w "Press". Równie ciekawe są odpowiedzi na pytania dotyczące znajomości mediów i dziennikarzy oraz zasad etyki dziennikarskiej.

Pełny raport jest dostępny tutaj.

(RG, 05.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo