Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MEC: Reklamodawcy pomijają w komunikacji osoby 50+

Według badania MEC osoby po pięćdziesiątce czują się zaniedbane marketingowo

Reklamy z osobami po pięćdziesiątce stanowią tylko 5 proc. spotów telewizyjnych - wynika z badania domu mediowego MEC.

Analiza MEC wskazuje, że ponad 60 proc. badanych pięćdziesięciolatków nie identyfikuje się z osobami w swoim wieku pokazywanymi w reklamach, gdyż traktowani są w nich stereotypowo - zalicza się ich do seniorów i umieszcza w przerysowanych kontekstach. W prawie 30 proc. reklam z ich udziałem pokazani są w roli babć i dziadków, a w co piątej reklamie pojawiają się w kontekście choroby.
Tylko 33 proc. osób w wieku 50+ uważa, że marki tworzą ofertę z myślą o ludziach w ich wieku. Dla porównania, w grupie 18-49 lat wskaźnik ten wynosi 60 proc.

Do pięćdziesięciolatków najczęściej kierują reklamy firmy z kategorii farmacji, finansów i żywności. 66 proc. badanych przyznało, że znajduje dla siebie produkty w branży leków. Dalej w zestawieniu były branże: ubezpieczenia (51 proc.), kosmetyki i żywność (po 48 proc.), środki czystości (46 proc.), prywatne usługi medyczne (44 proc.), telefony komórkowe (38 proc.), biura podróży (36 proc.).

"W mediach na okrągło debatuje się dziś o milenialsach i zetach, specyfice ich podejścia do pracy, zakupów, konsumpcji mediów. Tymczasem zepchnięte w marketingowy cień pokolenie 50+ rośnie w siłę i wydaje się, że przez część branż jego potencjał jest lekceważony" - komentuje Izabela Albrychiewicz, prezes MEC. Według danych GUS osoby po pięćdziesiątce stanowiły 37 proc. polskiej populacji w 2015 roku.

Badanie MEC obejmuje 1,2 tys. reklam wyemitowanych na antenach polskich telewizji w kwietniu i w maju br.

(IKO, 30.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Janusz Żebrowski, były prezes K2, zamienił biznes agencyjny na rowerowy

Janusz Żebrowski, większościowy udziałowiec agencji K2 (84 proc.) i jej były prezes, zainwestował w markę rowerową Antymateria.

Spółkę Moko Idea, właściciela marki Antymateria, stworzył Krzysztof Najder, senior advisor w Deloitte. Teraz jej głównym udziałowcem (80 proc.) i prezesem jest Janusz Żebrowski, pozostałe udziały posiada Sebastian Smyl. Firma sprzedaje rowery wykonane na zamówienie - specjalizuje się w lekkich, miejskich pojazdach.

- Chcę robić coś konkretnego, żeby odkupić swoje winy za zaśmiecanie świata reklamą - żartuje Żebrowski. Dodaje, że od świata słupków i wykresów nie ma ucieczki. - Większość swojego czasu spędzam w internecie i przy Excelu - mówi.

Antymateria, dziś dysponująca dwoma sklepami w Warszawie, planuje przeniesienie części biznesu do internetu - by kupujący mogli online spersonalizować zamawiane rowery. Planowane jest też stworzenie nowych punktów sprzedaży w innych miastach Polski.

Janusz Żebrowski złożył rezygnację z funkcji prezesa zarządu K2 pod koniec 2013 roku. Pozostając głównym udziałowcem, od tamtej pory nie jest zaangażowany w operacyjne zarządzanie agencją.

(AMS, 02.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo