Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Czerwiec 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Długi marsz Durczoka, wolność Bukartyka, ewolucja Wajraka

Press 07-08/2017

Nowy „Press” - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Press

Taki nasz urok – tłumaczy Dominika Wielowieyska z „Gazety Wyborczej”. I wyjaśnia, dlaczego okładka z Tomaszem Lisem w mundurze hitlerowca ją oburza, a z Antonim Macierewiczem jako talibem już nie.

Press

Zapytaliśmy dziennikarzy mainstreamowych, co zarzucają kolegom z mediów prawicowych – i odwrotnie. W najnowszym „Press” prezentujemy listy dziennikarskich grzechów - po obu stronach barykady są równie długie...

Press

Przykład portalu Silesion.pl pokazuje, że wielkie nazwisko gwarantuje wyniki przez trzy dni, potem konieczna jest tytaniczna praca przez 24 godziny na dobę. - Nastawiamy się na długi marsz – zapowiada jednak Kamil Durczok.

Press

Dekoncentracja mediów – to słowo zastąpiło „repolonizację”, ale rządowi chodzi wciąż o to samo. Ustawa o dekoncentracji w mediach będzie więc kolejną po abonamentowej. Z „Press” dowiesz się, dlaczego to nieuchronne.

Press

Żaden dziennikarz na Twitterze nie ma tylu retweetów co Stanisław Janecki. Ale wiarygodności mu to nie dodaje. Przeczytaj o Staszku, co dopisuje.

A miało być tak cudownie. Gdy Donald Trump wygrał wybory w USA, właściciele Fox News zacierali ręce z zadowolenia. Jednak za oceanem jak w Polsce: im bardziej telewizja słodzi władzy, tym szybciej traci widzów. Opowieść ze skandalami seksualnymi w tle.

Press
Press

Jak każda rewolucja, również ta w mediach publicznych pożera własne dzieci. Do dziennikarzy skrzywdzonych przez dobrą zmianę zaczynają dołączać ci, którzy ją sami wprowadzali, a potem zostali zwolnieni. W „Press” przypominamy ich nazwiska, zanim zaczną się ogłaszać kombatantami.

Press

Dopóki mam pewność, że w radiu spotykam ludzi, którzy uważają, że ja z powodu swojej niezależności mogę robić coś za nich, będę tam chodził – mówi Piotr Bukartyk, piątkowy gość Wojciecha Manna w Trójce. W „Press” tłumaczy m.in., czym różni się wolność aktorów i muzyków.

Press

Kto nas zastąpi? - „Press” przepytał studentów dziennikarstwa, ilu z nich planuje pracę w mediach, co wiedzą o zawodzie dziennikarza i jakie mają oczekiwania wobec pracodawców. Pełen raport z badania w lipcowo-sierpniowym numerze. Pouczająca lektura dla szefów redakcji.

Press

Czas na detoks od Twittera – uznali w tym roku niektórzy dziennikarze i przestali ćwierkać. Czy Twitter jest rzeczywiście cennym narzędziem dla dziennikarzy, czy też stał się wylęgarnią internetowych trolli?

Press

Zamachy terrorystyczne, katastrofy, wypadki – dziennikarz w Europie nie musi jeździć na wojny, by widzieć rannych, krew i ludzką rozpacz. Niemieckie media zaczynają już uczulać dziennikarzy na ryzyko psychologiczne z tym związane.

Press

Kiedy palił, chudł i przystojniał. Kiedy używki rzucał, gwałtownie tył. Przemek Bogdanowicz, współwłaściciel 2012 Agency i jeden z najlepszych dyrektorów kreatywnych, znany jest z tego, że potrafi postępować niepraktycznie i ma swoje słabości.

Press

Zaczynał jako dziennikarz, potem obudził się w nim aktywista, książki zrobiły z niego celebrytę – a teraz nie wyklucza pójścia w politykę. W „Press” opowieść o Adamie Wajraku, który ma tyle samo fanów, co wrogów.

Press

Hypothes.is używany jest głównie przez naukowców i w edukacji, lecz coraz większą grupę użytkowników stanowią dziennikarze. Jeśli nie wiesz, gdzie gromadzić wycinki z internetu i dopisywać do nich własne komentarze, polecamy najnowszy „Press”.

Press

Paradoksalnie zamieszanie wokół tegorocznego festiwalu w Opolu może odświeżyć przykurzoną markę imprezy – ale też markę miasta. Pod warunkiem, że jego władze naprawią dotychczasowe błędy i zaczną budować wizerunek Opola nie tylko w oparciu o jedno wydarzenie w roku.

Press

Jeżeli NaTemat.pl nie będzie postrzegany tak radykalnie jak dotychczas, może to tylko dobrze wpłynąć na jego biznes. Strategia wydawcy po odejściu Tomasza Machały „tisze jediesz, dalsze budiesz” zdaje się sprawdzać.

Press

Sekcja specjalna: Grand Press Photo 2017. A w niej: Anna Bedyńska - autorka Zdjęcia Roku - opowiada o tym, dlaczego nic dobrego nie powstaje w trzy dni. Pełna galeria nagrodzonych fotografii. Photo Book of The Year 2016, czyli opowieść o Wrześni, która zachwyciła jurorów.

Press

Dodatek specjalny: „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na otoczenie. Na czym polega współpraca z lokalną społecznością. Inwestycje w ochronę środowiska a stopa zwrotu z nich. Ciekawe case’y działań z zakresu CSR. Badanie PressInstitute: „Jak dziennikarze oceniają komunikację firm na temat ich działań CSR”.

Zapraszamy do salonów sprzedaży prasy, App Store, Google Play i sklepów z e-gazetami

Press
Press

(29.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Wrzesień 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stanowski sieka piórem, Rachoń bije głową w ścianę, Pytlakowski przestał udawać

Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Press

Nie zabiera się do książki, jeśli miałaby się sprzedać tylko w 5 tys. egz. Nie pasuje do linii redakcyjnej żadnego tradycyjnego medium. W środowisku ma opinię kłótliwego, ale nie zawala terminów. Na jesień i zimę wyprowadza się z Polski do Barcelony. - Jeśli ktoś nie ma zaczepnego charakteru, nie powinien brać się za dziennikarstwo – uważa Krzysztof Stanowski, założyciel Weszlo.com.

Press

Najspokojniej jest rano, gdy dyrekcja jeszcze śpi. Im później, tym telefon na biurku wydawcy odpowiadającego za paski na ekranie w programie TVP Info dzwoni częściej. Telefony to nie są ani prośby, ani sugestie - tylko konkretne wytyczne. Z „Press” dowiesz się, jak powstają kontrowersyjne paski w TVP Info.

Press

Pisanie biografii w Polsce jest jak stąpanie po polu minowym. I to niezależnie od tego, czy pisze się o zmarłym, czy o żyjącym. Jednak coraz więcej reporterów się na to porywa. Jak zminimalizować groźbę procesu – ujawniają w „Press” autorzy znanych książek biograficznych.

Press

Michał Rachoń znał dziennikarstwo z perspektywy polityka i działacza. Dlatego wydaje mu się, że praca dziennikarza wygląda właśnie tak, jak w jego wykonaniu. Opowieść o wiecznym działaczu w TVP Info, który tak bardzo chce się przebić, że nie zauważył, iż już się przebił i bije głową o ścianę.

Press

Z którymi tytułami lub portalami współpracuje się dobrze i dlaczego – zapytał „Press” dziennikarzy freelancerów. Powstała prezentacja tytułów cenionych za wysokość wierszówki, za warunki współpracy, za łyk prestiżu – albo za wszystko naraz.

Press

Najlepsza długość wideo: 45 sekund, do tego osiem-dziesięć zdań napisów, tekst koniecznie na dole ekranu i oszczędnie z kolorem – znajomość zasad tworzenia napisów w krótkich formach wideo powoduje, że są chętniej oglądane i szerowane. Czytaj w „Press” i nie popełniaj więcej błędów.

Press

Nie czuje się odpowiedzialny za dobry wizerunek gangsterów w Polsce. Nie z wszystkimi mafiozami przechodził na ty, choć niektórych odwiedzał w więzieniu. Piotr Pytlakowski z „Polityki” opowiada, jak z konduktora wagonu sypialnego został kierownikiem burdelu, dlaczego nie jest resortowym dzieckiem i po co siedział przed sejmem z Obywatelami RP.

Press

Kto najlepiej poprowadzi event? - zapytał „Press” przedstawicieli 25 agencji eventowych i public relations organizujących imprezy firmowe i duże wydarzenia kulturalne. Prezentujemy ranking najlepszych prowadzących, w którym nie gaża decyduje o pozycji, lecz profesjonalizm i zrozumienie oczekiwań klienta. Bonus: mniej znani i młodzi prowadzący, na których warto zwrócić uwagę.

Press

Najlepiej, gdy konferencja prasowa jest organizowana we wtorek lub środę, między godz. 8 a 10, trwa maksymalnie godzinę, a dziennikarze mogą podczas niej zadawać pytania i porozmawiać z przedstawicielami organizatora. PressInstitute zapytał blisko stu dziennikarzy, czego oczekują od konferencji prasowych, a na co narzekają. Rzecznikom prasowym i PR-owcom pod rozwagę.

Press

Decyzja szefów Grupy Publicis, że przez rok jej agencje nie będą uczestniczyć w żadnym reklamowym wydarzeniu, wywołała konsternację w branży. I ujawniła, że opłaty za zgłoszenia prac na festiwale reklamowe to problem od wielu lat. W „Press” wyjaśniamy, dlaczego organizatorzy konkursów z nich jednak nie zrezygnują.

Press

Jeśli chcesz skorzystać w swoim serwisie ze zdjęcia bądź wideo krążącego w sieci - załóż od razu, że jest nieprawdziwe. A potem spróbuj je zweryfikować. Stanisław M. Stanuch podpowiada w „Press”, jakimi narzędziami można to zrobić. Wiedza przydatna dziś każdemu dziennikarzowi.

Press

DODATEK SPECJALNY: KONTENT TV & WIDEO

- Autopromocja kontentu już nie wystarczy - dziś nadawcy muszą się nieźle napracować, by dotrzeć z informacją o swojej ofercie do potencjalnego widza. Przeczytaj, jak to robią. 
- Jak nadawcy kanałów lifestylowych, popularnonaukowych, dokumentalnych, historycznych, podróżniczych, muzycznych czy dziecięcych reagują na zmiany oczekiwań widzów.
- Dlaczego żadna telewizja sportowa nie może dziś istnieć w oderwaniu od internetowej rzeczywistości. Rozgrywka o sport na ekranie.
- Seriale, zwłaszcza te z sektora premium, przeżywają renesans. W Polsce lokalna produkcja ma większe znaczenie niż w Czechach czy na Węgrzech.
- W seriale do internetu inwestują już zarówno internetowi influencerzy, jak też tradycyjni nadawcy i wydawcy. Zasady tworzenia takich serii.
- W reklamie telewizyjnej nie liczy się już tylko, co przekazujemy w reklamie, ale przede wszystkim: jak. Ma być ciekawie, zaskakująco, zachęcająco.
- Co zrobić, żeby konsument obejrzał w całości reklamę w internecie? Są na to sposoby. 
- Takich programów w polskiej telewizji jeszcze nie było. Formaty, które w ostatnich latach podbiły serca widzów w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Holandii.

(01.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo