Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Czerwiec 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Długi marsz Durczoka, wolność Bukartyka, ewolucja Wajraka

Press 07-08/2017

Nowy „Press” - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Press

Zapytaliśmy dziennikarzy mainstreamowych, co zarzucają kolegom z mediów prawicowych – i odwrotnie. W najnowszym „Press” prezentujemy listy dziennikarskich grzechów - po obu stronach barykady są równie długie...

Press

Przykład portalu Silesion.pl pokazuje, że wielkie nazwisko gwarantuje wyniki przez trzy dni, potem konieczna jest tytaniczna praca przez 24 godziny na dobę. - Nastawiamy się na długi marsz – zapowiada jednak Kamil Durczok.

Press

Żaden dziennikarz na Twitterze nie ma tylu retweetów co Stanisław Janecki. Ale wiarygodności mu to nie dodaje. Przeczytaj o Staszku, co dopisuje.

A miało być tak cudownie. Gdy Donald Trump wygrał wybory w USA, właściciele Fox News zacierali ręce z zadowolenia. Jednak za oceanem jak w Polsce: im bardziej telewizja słodzi władzy, tym szybciej traci widzów. Opowieść ze skandalami seksualnymi w tle.

Press
Press

Dopóki mam pewność, że w radiu spotykam ludzi, którzy uważają, że ja z powodu swojej niezależności mogę robić coś za nich, będę tam chodził – mówi Piotr Bukartyk, piątkowy gość Wojciecha Manna w Trójce. W „Press” tłumaczy m.in., czym różni się wolność aktorów i muzyków.

Press

Czas na detoks od Twittera – uznali w tym roku niektórzy dziennikarze i przestali ćwierkać. Czy Twitter jest rzeczywiście cennym narzędziem dla dziennikarzy, czy też stał się wylęgarnią internetowych trolli?

Press

Zamachy terrorystyczne, katastrofy, wypadki – dziennikarz w Europie nie musi jeździć na wojny, by widzieć rannych, krew i ludzką rozpacz. Niemieckie media zaczynają już uczulać dziennikarzy na ryzyko psychologiczne z tym związane.

Press

Zaczynał jako dziennikarz, potem obudził się w nim aktywista, książki zrobiły z niego celebrytę – a teraz nie wyklucza pójścia w politykę. W „Press” opowieść o Adamie Wajraku, który ma tyle samo fanów, co wrogów.

Press

Hypothes.is używany jest głównie przez naukowców i w edukacji, lecz coraz większą grupę użytkowników stanowią dziennikarze. Jeśli nie wiesz, gdzie gromadzić wycinki z internetu i dopisywać do nich własne komentarze, polecamy najnowszy „Press”.

Press

Paradoksalnie zamieszanie wokół tegorocznego festiwalu w Opolu może odświeżyć przykurzoną markę imprezy – ale też markę miasta. Pod warunkiem, że jego władze naprawią dotychczasowe błędy i zaczną budować wizerunek Opola nie tylko w oparciu o jedno wydarzenie w roku.

Press

Jeżeli NaTemat.pl nie będzie postrzegany tak radykalnie jak dotychczas, może to tylko dobrze wpłynąć na jego biznes. Strategia wydawcy po odejściu Tomasza Machały „tisze jediesz, dalsze budiesz” zdaje się sprawdzać.

Press

Sekcja specjalna: Grand Press Photo 2017. A w niej: Anna Bedyńska - autorka Zdjęcia Roku - opowiada o tym, dlaczego nic dobrego nie powstaje w trzy dni. Pełna galeria nagrodzonych fotografii. Photo Book of The Year 2016, czyli opowieść o Wrześni, która zachwyciła jurorów.

Press

Dodatek specjalny: „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na otoczenie. Na czym polega współpraca z lokalną społecznością. Inwestycje w ochronę środowiska a stopa zwrotu z nich. Ciekawe case’y działań z zakresu CSR. Badanie PressInstitute: „Jak dziennikarze oceniają komunikację firm na temat ich działań CSR”.

Zapraszamy do salonów sprzedaży prasy, App Store, Google Play i sklepów z e-gazetami

Press
Press

(29.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: czytelnictwo

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Czerwiec 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport: Co czytają kucharze, co prawnicy, a co pielęgniarki?

fot.archiwum "Press"

Tradycyjne badania czytelnictwa nie są w stanie wyodrębnić wszystkich atrakcyjnych dla reklamodawców grup zawodowych.

 

Zazwyczaj, analizując wyniki Polskich Badań Czytelnictwa, media plannerzy sprawdzają np. które tytuły czytają osoby w wieku 16 – 49 lat, a które osoby z miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

Raport PBC, przygotowany dla redakcji "Press", po raz pierwszy pozwala na zgłębienie się w grupy czytelnicze według zawodów. To grupy, których tradycyjne badania mediów nie są wstanie wyodrębnić, by pokazać, które pisma ci ludzie czytają najchętniej. Prezentowane zawody zostały zgromadzone przez PBC według międzynarodowego standardu ISCO, dane pochodzą z trzech lat.

Z raportu wynika, że architekci i geodeci z dzienników najchętniej sięgają po : „Gazetę Wyborczą”, z tygodników po „Newsweek”, z dwutygodników po „Vivę!”, a z miesięczników i rzadszych – po „Muratora”. Z kolei inżynierowie – po ”Gazetę Wyborczą”, „Tele Tydzień”, „Przyjaciółkę” i „Muratora”. Dla fryzjerów i kosmetyczek najważniejsze tytuły to: „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Viva!” i „Twój Styl”, a dla informatyków: „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek”, „Tele Świat” i „Komputer Świat”. Kierowcy czytają „Fakt”, „Tele Tydzień”,„Tele Świat” i „Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych”. Kucharze lubią czytać „Fakt”,„Tele Tydzień”, „Przyjaciółkę” i „Przyślij Przepis”. Ulubione pisma lekarzy to: „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek”, „Gala” i „Twój Styl”. Pielęgniarki i położne wybierają „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Przyjaciółkę” i „Twój Styl”, a nauczyciele „Gazetę Wyborczą”, „Politykę”, „Vivę!” i „Twój Styl”. Pisma dla prawników to: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Polityka”, „Viva!” i „Twój styl”.

W pełnym raporcie PBC jest Top 10 najbardziej czytanych tytułów prasowych w poszczególnych grupach zawodowych. Do przeczytania w majowo - czerwcowym numerze magazynu „Press”, dostępnym na rynku jeszcze przez tydzień. Numer można kupić w Empiku, Gazeta Cafe, księgarni online, Google Play i AppStore.  (AMS)

(24.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo