Temat: radio

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencja Bardzo nagrodzona w Cannes za spot z dziadkiem uczącym się angielskiego

Agencja Bardzo została nagrodzona na konkursie reklamowym w Cannes Lions 2017 brązowym Lwem w kategorii Entertainment za projekt „English for beginners” przygotowany dla Allegro.

Kampania „Czego szukasz w święta? English for beginners” została nagrodzona w kategorii Entertainment (podkategoria Online: Fiction under 15 minutes). Agencja Bardzo odpowiada za jej kreację. Produkcją zajęły się: Cut Cut, Stage2, Ztudio.
Wzruszający spot Allegro z dziadkiem, który za pośrednictwem platformy Allegro.pl kupił kurs do nauki języka angielskiego, aby móc porozmawiać z wnuczką, w 2016 roku był najbardziej znaną polską reklamą: został wyróżniony w sekcji Reklama Dnia w serwisie internetowym prestiżowego amerykańskiego magazynu branżowego "Adweek", pisały o nim The Huffington Post i serwis Fastcocreate.com. Reklama ta była najczęściej oglądanym spotem w Polsce na YouTube w 2016 roku.
Na polskim konkursie kreatywnym KTR spot ten nie został doceniony i zakończył konkurs bez nagrody za kreację.

(AMS, 22.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szósty dzień Cannes Lions: kreatywność połączona z odwagą pomaga rozwiązywać światowe problemy

fot. Joanna Sagan, K2

Szósty dzień Cannes Lions: kreatywność połączona z odwagą pomaga rozwiązywać światowe problemy

 

Szósty dzień Festiwalu rozpoczął się od informacji o sześciu shortlistach dla polskich agencji. Dziś także na scenach Cannes Lions wystąpiły takie osobowości jak prezydent Kolumbii, Pussy Riot czy Steven Gerrard, dając bardzo ważne wykłady, dzięki którym Cannes udowadnia, że kreatywność połączona z odwagą, może służyć wyższym celom i pomagać rozwiązywać światowe problemy.

Często wspominanym podczas wykładów problemem dzisiejszych czasów są tzw. "fake news", które w erze social mediów rozlewają się po świecie. Dziś wspominał o nich Juan Manuel Santos, Pussy Riot a swój wykład na ten temat miał kilka dni temu The New Yorker.

- Dzień rozpoczął Saatchi&Saatchi New Directors Showcase. Od samego rana pod największą festiwalową salą ustawiła się ogromna kolejka chcących zobaczyć prace najlepszych młodych reżyserów. Pokaz był bombą kreatywności, która wzruszała, rozśmieszała i powodowała dreszcze. Wśród pokazanych prac był także film Polaka, Michała Marczaka. Wszystkie filmy są już dostępne online:

Zobacz tutaj

- "Dużo trudniej jest wprowadzić pokój, niż wszcząć wojnę" powiedział prezydent Kolumbiii Juan Manuel Santos, który wystąpił dziś na scenie Cannes Lions. Podczas świetnego panelu zakończonego owacjami na stojąco dał lekcję tego jak być mądrym przywódcą, który inspiruje i motywuje. Jego zdaniem jeśli przez długi czas nie wygrywasz wojny, trzeba zmienić strategię. Dlatego obejmując rządy w Kolumbii zamiast chwytać za broń, zaczął rozbrajać. Działania jakie prowadził zachęcały do myślenia poza schematami, do zupełnie nowego podejścia.
Zdaniem prezydenta Santosa wybranie ścieżki wojny jest proste- jest to linearne zarządzanie, które skupia się na zebraniu broni i pokonaniu celu. Zarządzanie przez pokój jest zdecydowanie trudniejsze, gdyż wymaga zmiany sposobu myślenia ludzi, obudzenie ich emocji. Jak przyznał teraz przed Kolumbią stoi trudne zadanie konstrukcji pokoju.

- W ramach swojego seminarium Grey zaprosił na scenę Pussy Riot.
Panel rozpoczną się od odważnego stwierdzenia, że przez ostatnie kilka lat wszyscy skupiali się na zyskach i ekonomi, zapominając o człowieczeństwie. Doprowadziło to do sytuacji, w której obecnie świat się znajduje- mając  Donalda Trumpa jako prezydenta USA czy  Władimira Putina w Rosji.
Wystąpienie opowiadało historię Pussy Riot i Mediazony, czyli medium, które powstało jako inicjatywa do walki z Putinem.
Było to wykład zakończony krótkim happeningiem. Każdy, kto chciał mógł założyć maskę i napisać na kartce rzecz, o którą chce walczyć, która jest dla niego ważna. W ten sposób Pussy Riot chciało pokazać, że bunt nie jest trudny i każdy może walczyć o ważne dla niego kwestie.
Na scenie padło stwierdzenie, że w dzisiejszych czasach potrzebujemy radykalnych i odważnych pomysłów. Zdaniem Pussy Riot zmiana nie przyjdzie od tych, którzy dobrze się zachowują.
Panel pozostawia jednak pewien niedosyt. Całość była grzeczniejsza niż można byłoby się spodziewać i bardziej popowa niż rockowa.

- Getty Images co roku w Cannes prowadzi panele, które zostawiają ogromne wrażenie. W tym roku zaprosił do rozmowy o różnorodności i tym jak obrazy mogą zmieniać, obalać stereotypy. Posiadanie biznesu, to także odpowiedzialność społeczna. Jedna z panelistek współzałożycielka Refinery29, czyli kultowej digitalowej platformy kierowanej do młodych kobiet, zachęca marki i marketerów do tego aby patrzeć na dane, które doskonale pokazują jak wygląda społeczeństwo, jak duże są grupy tzw. mniejszości. Jako przykład podała projekt, który realizuje jej firma:

Zobacz tutaj

Jednoznaczne szufladkowanie i kategoryzowanie ludzi nie ma sensu. Aby prowadzić biznes należy rozmawiać, słuchać swoich klientów, otaczać się zróżnicowanymi ludźmi w zespole. Podczas panelu padła także ważna uwaga: trzeba zawsze opowiadać pełną historię. Marki, które chcą łamać stereotypy i wspierać różnorodność muszą pamiętać, że nie chodzi o to aby pokazywać tylko płaskie obrazy z reprezentantami grup LGBT, innych religii czy kolorów skóry. Należy pamiętać o osobowości tych ludzi i ich historiach. Bardzo inspirującą rzecz powiedział fotograf Braden Summers, który za pomocą pięknych fotografii przedstawiających gejowskie pary, może choć przez moment sprawić, że zachwyt nad pięknem zdjęcia przyćmi niechęć do społeczności LGBT.

- Na scenie Lions Entertainment wystąpił dziś Steven Gerrard, gromadząc sporą publiczność - głównie męską, wśród których widać było fanów Liverpoolu. Sport oferuje ogromny potencjał działań dla marek. Podczas panelu opowiadano m.in. jak marki mogą uczyć się od sportu budować autentyczność i połączenie z fanami. Ogromną szansą jaką mają marki jest angażowanie się w sponsoring meczy i transmitowanie ich. Dzięki transmisji takich wydarzeń, marka zyskuje ekskluzywną treść, której odbiorca nie jest w stanie dostać nigdzie indziej. 

 

 

 

Joanna Sagan, K2

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY