Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencje Publicis Groupe wycofują się z rywalizacji - to cios dla organizatorów konkursów

Publicis Groupe na rok, licząc od lipca br., wycofuje się ze wszystkich konkursów reklamowych. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają być wykorzystane do budowy platformy, która pozwoli na zagospodarowanie całej kreacji grupy.

Platforma o nazwie Marcel ma wykorzystywać sztuczną inteligencję i tzw. machine learning. Jej celem będzie wykorzystywanie wszystkich kreatywnych talentów grupy do wszystkich realizowanych przez nią projektów. "Każdy zapoczątkowany projekt będzie w miarę potrzeb mógł skorzystać z naszych talentów z grupy, bez względu na to, gdzie się one znajdują" -  zapewnia na filmie wysłanym do menedżerów Publicisu Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe. "Zmienimy sposób, w jaki pracujemy, i w jaki pracuje cała branża" - deklaruje Sadoun.
Dokładny sposób funkcjonowania Marcela nie jest jeszcze znany, nie jest także jasne, czy Marcel już istnieje. Oficjalnie ma być zaprezentowany w czerwcu 2018 roku.
Arthur Sadoun zaleca wszystkim spółkom z Grupy Publicis, by przez rok nie zgłaszały swoich prac na żadne konkursy reklamowe czy targi branżowe. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają zostać wykorzystane do sfinansowania Marcela.
 - Brak Publicis Groupe na konkursach branżowych to będzie spory problem dla ich organizatorów - przyznaje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR, organizator konkursów KTR, Effie i Innovation Award. - Nie do końca jest jasne jak długo zakaz ma obowiązywać. Jedne źródła mówią, że rok licząc od lipca 2017, inne, że tylko w tym. Jeśli tylko do końca 2017 roku, to zakaz ten mocno w konkursy nie uderzy, bo tegoroczne edycje mamy już praktycznie pozamykane. Ale jeśli ma trwać rok, to odczujemy to dość mocno, bo w Grupie Publicis jest dużo spółek, a każda z nich brała udział w konkursach.
Dla przykładu Saatchi & Saatchi, która została Agencją Roku 2017 KTR, zgłosiła do tego konkursu w br. 116 prac (w sumie oceniano w nim 1210 prac).
- Trudno będzie celebrować święto kreatywności i nie móc pokazać prac z agencji Publicisu. Jednocześnie współczuję wszystkim kreatywnym, którzy ciężko pracują pod presją i zasługują na uznanie. Mamy nadzieję, że to tylko tymczasowa decyzja - komentuje Mark Tungate, editorial director Epica Awards. 
Sebastian Hejnowski, CEO MSLGroup na region Europy Środkowej i Wschodniej, uważa, że decyzja Grupy Publicis odbije się na kondycji konkursów reklamowych, polskich i zagranicznych. - Jako grupa byliśmy obecni we wszystkich polskich konkursach. Byliśmy też głównym partnerem festiwalu Golden Drum. Teraz wszyscy będą sobie musieli radzić bez nas - mówi Hejnowski. Zapewnia, że rok bez nagród agencjom z jego grupy nie zaszkodzi.
- Marcel to startowa decyzja nowego szefa. Dwanaście miesięcy minie szybciej niż się teraz wszystkim wydaje, a przerwę prawdopodobnie najbardziej odczują organizatorzy festiwali - jest przekonany Marek Gargała, prezes agencji Publicis.

(AMS, 22.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.