Temat: prasa

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmarł Marek Janicki, założyciel i wieloletni szef agencji McCann, ojciec polskiej reklamy

Marek Janicki był żywym pomnikiem polskiej reklamy (fot. materiały prasowe McCann)

W środę 21 czerwca br. zmarł Marek Janicki, ikona polskiej reklamy, założyciel i wieloletni szef agencji McCann.

Marek Janicki z branżą reklamową pożegnał się ponad siedem lat temu. W marcu 2010 roku z powodów zdrowotnych zrezygnował z funkcji prezesa McCann (wówczas były to agencje McCann Erickson Polska i McCann Worldgroup, za obydwie Janicki odpowiadał). Prezesem McCanna był przez 20 lat, od 1990 roku. Przygodę z reklamą zaczynał jednak wcześniej, od ITI Video Service, agencji należącej do Jana Wejcherta i Mariusza Waltera.
- Czuję się, jakbym stracił ojca - mówi Wojciech Dagiel, partner w agencji Lvov, który przez wiele lat pracował w kreacji agencji McCann. - Nauczył mnie wszystkiego, co w branży reklamowej jest ważne. Wpoił mi wartości, których staram się przestrzegać. Do dziś, choć już tyle lat minęło od czasu, jak nie pracuję pod jego skrzydłami, zdarza mi się zastanawiać, co on by zrobił w danej sytuacji.
- W Polsce nie było kiedyś szkół reklamy, uczyliśmy się od takich osób jak on: jak być szefem, jak rozumieć reklamę. Bardzo wiele osób bardzo dużo mu zawdzięcza - mówi Tomasz Hilt, były CEO Leo Burnett Group Poland, dyrektor zarządzający i członek zarządu ICP Group SA. - Pracowałem w McCannie dopiero niespełna rok, Marek powierzył mi prowadzenie przetargu, pierwszego w moim życiu. Przetarg przegraliśmy, a ja kompletnie się załamałem. Powiedział mi, że to była jego wina, bo ja byłem zwyczajnie niegotowy na takie zadanie. Po wszystkim zaprosił mnie, nieopierzonego młodzika, na piwo. Bardzo był dla mnie ważny. Żałuję, że nigdy mu tego nie powiedziałem - wspomina Hilt.
Marek Janicki był twórcą branży w postkomunistycznej Polsce. - Nie tylko zarządzał jedną z największych w latach 90. agencją na rynku, ale też tworzył SAR, dbał o jakość i etykę naszej pracy - mówi Paweł Kastory, prezes DDB Group. - Wiem po sobie, że nie wahał się promować swoich konkurentów, jeśli uznawał ich za profesjonalistów - dodaje Kastory.
Marek Gargała, prezes Publicis, nie ma wątpliwości, że Marek Janicki był prawdziwą ikoną polskiej reklamy, punktem odniesienia dla już dwóch pokoleń pracujących w branży. - Pomnik, tak o nim myślę - mówi Gargała.

(AMS, 21.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.