Polski "Vogue" wejdzie na rynek w pierwszym kwartale 2018 roku
Oni stworzą polską edycję "Vogue": Małgorzata Bela, Filip Niedenthal, Katarzyna Kulczyk (fot. materiały prasowe)
Visteria, spółka należąca do Katarzyny Kulczyk, będzie wydawcą polskiej edycji magazynu "Vogue". Redaktorem naczelnym jest Filip Niedenthal. Pierwszy numer planowany jest na pierwszy kwartał 2018 roku.
Jak nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis", licencja na wydawanie "Vogue'a" została przez Condé Nast International wydana na pięć lat. Po tym okresie Katarzyna Kulczyk będzie mogła przedłużyć umowę. Tytuł będzie miesięcznikiem. Jego planowany nakład to ok. 50 tys. egz. "Wierzymy w wizję i entuzjazm nowego zespołu Vogue'a, łączącego polską kreatywność z zainteresowaniem na dobra luksusowe" - mówi cytowana w komunikacie prasowym Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets.
„Najbliższe miesiące to budowa zespołu redakcyjnego, międzynarodowej grupy współpracowników, oraz przygotowanie pierwszego numeru" - informuje Katarzyna Kulczyk, prezes Visterii i wydawca "Vogue'a" w Polsce.
Redaktorem naczelnym magazynu będzie Filip Niedenthal, były redaktor naczelny "Esquire" (Marquard Media Polska) i szef działu mody "Harper's Bazaar" (Hearst Marquard Publishing). Modelka Małgorzata Bela jako editor-at-large będzie współodpowiedzialna za koncepcję i realizację sesji, artykułów i wywiadów oraz za kontakty z branżą mody.
- To bardzo duża i rozpoznawalna marka, może szczególnie zainteresować klientów globalnych, np. duże koncerny kosmetyczne, które będą wolały reklamować się w tytule o światowej marce, niż w magazynach znanych tylko na polskim rynku. Jednak segment pism luksusowych dla kobiet jest już w Polsce mocna nasycony - komentuje Maciej Niepsuj, buying manager w domu mediowym MullenLowe.
"Vogue" to magazyn o modzie, który zadebiutował w 1892 roku w Stanach Zjednoczonych. Polska będzie 23. krajem, w którym będzie miał swoją edycję.
(JM, 21.06.2017)