Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Drugi dzień Cannes Lions 2017: VR wciąż modny

(fot. Joanna Szwiling-Sagan)

18 czerwca br. odbył się drugi dzień międzynarodowego festiwalu kreatywności Cannes Lions 2017. Podczas wykładów można było m.in. znaleźć podpowiedzi, jak odnaleźć się w świecie, w którym "cokolwiek sobie wyobrazimy, potrafimy stworzyć".

Już podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu widać było duże zainteresowanie wirtualną rzeczywistością. W br. również znalazły się wykłady poświęcone tej technologii, ale pokazujące już konkretne przykłady i działania. W wystąpieniach podkreślano, że decydując się na działanie VR, zyskuje się pełną uwagę i czas widza, więc szkoda taką szansę tracić na "zwykłą" reklamę. Jako przykłady takich "wartościowych doświadczeń" wskazano kampanię "Inside Impact: East Africa" czy film "Push".

Podczas Cannes Lions 2017, Marcus Collins opowiadał z kolei o tym, że właściwa lokacja i umiejscowienie przekazu wpływa na jego odbiór. Jako przykład podał: nasz poziom zainteresowania wzrasta, gdy znajdujemy się na ukrytej kopii maila, a mniejsze zainteresowanie wykazujemy, gdy wiadomość adresowana jest do nas bezpośrednio. Według Collinsa przykładem dobrego wykorzystania kontekstu i osadzenia w kulturze jest amerykańska marka Hamburger Helper, która w kwietniu ub.r. wypuściła hip-hopową płytę, a to spowodowało wzrost sprzedaży hamburgerów. Collins zwrócił jednocześnie uwagę, że marketerom wciąż brak odwagi do robienia takich rzeczy.

Jak generować apetyt w świecie przepełnionym informacjami i danymi? - zastanawiała się Hakuhodo. Agencja postawiła tezę, że niedoskonałość kreuje apetyt, generuje zainteresowanie i pobudza wyobraźnię. Jej zdaniem w świecie, w którym konsument ma niemal nieograniczony wybór i dostęp do wszystkiego, przepisem na sukces jest ograniczanie doświadczenia. Hakuhodo radziła, aby zadbać o niedoskonałe otoczenie i ograniczanie kontekstu i zaskakiwać odbiorców. Jako przykład wskazano kampanię "#tackletherisk" banku AIB i reklamę "Gravity Rush 2" PS4.

Panel, w którym uczestniczyły aktorka Laura Dern i youtuberka Grace Helbig, dotyczył współprac marek z youtuberami. Grace Helbig zastanawiała się, w jakim stopniu można pozwolić youtuberom na wolność tworzenia. Podczas wystąpienia podjęto także próbę odpowiedzi na pytania: Jaka jest różnica między ponadczasową a real-timową gwiazda? Za kim podążają fani i jak wiele zmieniło się w branży rozrywkowej?

Joanna Szwiling-Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.