Temat: internet

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nest Bank rozpoczął kampanię edukacyjną Superfotelik

Nest Bank rozpoczął kampanię edukacyjną „Superfotelik chroni na bank!”, w której promuje kredyt na foteliki bezpieczeństwa dla dzieci.

W ramach kampanii przedstawiono zasady, którymi powinni się kierować rodzice dokonujący zakupu fotelika bezpieczeństwa. Nest Bank przekonuje w kampanii, że nie należy wybierać najtańszego fotelika, a ponadto warto przed zakupem sprawdzić, czy fotelik jest dopasowany do samochodu. 

W kampanii udział wzięli aktorka Katarzyna Cichopek i tancerz Marcin Hakiel. Za kreację odpowiada agencja Unlimited, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy MEC.


(IKO, 14.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rozpoczął się festiwal Cannes Lions 2017

17 czerwca rozpoczął się festiwal Cannes Lions 2017 (fot. Joanna Szwiling-Sagan)

W sobotę, 17 czerwca br. rozpoczął się międzynarodowy festiwal kreatywności Cannes Lions 2017. Jest to 64. edycja konkursu, na który zgłoszono ponad 41 tys. prac. Przez najbliższy tydzień około 15 tys. marketingowców i ludzi reklamy będzie dyskutowało o najciekawszych projektach reklamowych.

Hasłem tegorocznego festiwalu jest "Great stories start in Cannes". Festiwal Cannes Lions udowadnia, że dziś już nie chodzi o świetną reklamę, lecz musimy myśleć szerzej: o ideach, które mają społeczny wpływ i stają się częścią kultury, a nie tylko zajmowaniem przestrzeni reklamowej w telewizji czy w prasie.
Podczas pierwszego dnia festiwalu McKinsey przedstawił wyniki badania będącego analizą kampanii nagradzanych w Cannes w ciągu ostatnich 16 lat. Stworzył specjalny wskaźnik ACS , który pozwolił analizować i porównywać firmy. Nie była to jednak analiza efektów biznesowych i sprzedażowych, lecz przedstawiono zasady, jakimi kierują się firmy z najwyższym ACS, z czego główną myślą było, aby uczynić kreatywność częścią codziennego zarządzania organizacją.

Wśród wystąpień zaprezentowano także case study działań dla irlandzkiego banku AIB, który w najgorszym momencie miał wskaźnik zaufania do marki na poziomie 6 proc. (był to najniższy wynik na świecie). Agencja Rothco dostała trudne zadanie pomocy AIB i ciekawy brief, który brzmiał: "Co zrobiłby Don King?" Klient postawił na odwagę i porzucenie schematów, co zaowocowało dobrze przyjętą kampanią „#theThoughest”.

Uczestnikom festiwalu przybliżono projekt Hermana Vaskego zgłębiającego pytanie: „Dlaczego jesteśmy kreatywni?”. Vaske jeździł po świecie zadając to pytanie m.in. laureatom Nagrody Nobla, aktorom, filmowcom, artystom. Z okazji 30. rocznicy projektu, na scenie w Cannes gościł Joe Pytke, Jurgen Knauss (twórca idei "I'm lovin it" dla McDonald's) i Jan Knauss. Vaske nie zostawił jednoznacznej odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie. Zaznaczył jedynie, że kreatywni jesteśmy przez nasze wychowanie, dzieciństwo, przeznaczenie, ambicje, pieniądze, seksualność, bunt, strach (jeśli go kontrolujemy) czy duchowość.

O odwadze w reklamie opowiadał Trevor Robinson OBE z Quiet Storm. Pokazał na przykładzie reklam dla napoju Tango czy Protein, jakie efekty mogą przynieść odważne działania. Wykazywał, że w reklamie odwagą jest rozpoznanie dobrej idei i wdrożenie jej w życie, a także uznanie porażki.Przekonywał, że należy walczyć o idee, nie wolno siadać z założonymi rękami. Jako przykład swojej walki o pomysł podał reklamę Haribo z 2014 roku.
- Legendy reklamy jeszcze raz udowodniły, że najważniejsza jest big idea. Jej braku nie zakryjesz innowacjami, media planem czy gigabajatami contentu do sociala – komentuje pierwszy dzień festiwalu Jakub Sagan, dyrektor kreatywny K2.


Joanna Szwiling-Sagan, IKO

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo