Abonenci przeciwni przekazywaniu danych osobowych przez operatorów płatnej telewizji
Blisko 40 proc. klientów kablówek i platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej - wynika z badania domu mediowego MEC przeprowadzonego wśród telewidzów z dostępem do internetu.
Rządowy projekt nowelizacji ustawy abonamentowej zakłada m.in. zobowiązanie operatorów płatnej telewizji do przekazywania danych abonentów w celu usprawnienia ściągania opłat na media publiczne.
Projekt zmian w ustawie spotkał się z krytyką ze strony środowiska operatorów płatnej telewizji. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej zaapelowała do marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego o zwrócenie projektu nowelizacji ustawy abonamentowej wnioskodawcy w celu uzupełnienia braków formalnych.
Dom mediowy MEC zrealizował badanie dotyczące nowelizacji. Zostało ono wykonane metodą CAWI w dniach 3-4 czerwca br. na próbie ponad 1 tys. korzystających z internetu polskich telewidzów.
Wynika z niego, że 72 proc. klientów sieci kablowych i 75 proc. klientów platform satelitarnych jest przeciwnych temu, by ich operator przekazywał Poczcie Polskiej dane osobowe umożliwiające ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego.
39 proc. klientów kablówek i 38 proc. klientów platform twierdzi, że rozważy rezygnację z usług operatora w sytuacji, gdy będzie on zobowiązany przekazać ich dane osobowe Poczcie Polskiej. Odsetek pewnych, że tak postąpią sięga kilkunastu procent (odpowiednio 16 proc. i 17 proc. Gdyby spełniły się deklaracje badanych, rynek płatnej telewizji musiałby się liczyć z odejściem 1,5 mln klientów - podaje MEC.
Z kolei gdyby możliwe było usunięcie kanałów Telewizji Polskiej z pakietów telewizyjnych, by uniknąć konieczności przekazywania danych osobowych Poczcie Polskiej i opłacania abonamentu RTV, 67 proc. odbiorców płatnej telewizji zdecydowałoby się na takie rozwiązanie.
(KOZ, 08.06.2017)