Google najcenniejszą marką świata
(fot. pixabay.com)
Google znalazł się na czele najnowszego rankingu BrandZ TOP 100, czyli stu najcenniejszych marek świata, opublikowanego przez WPP i Kantar Millward Brown.
Firmy, które uplasowały się na podium rankingu, w ciągu ostatniego roku zwiększyły wartość swoich marek: Google - o 7 proc., do 245,6 mld dol., Apple - o 3 proc., do 234,7 mld dol., Microsoft – o 18 proc., do 143,2 mld dol. Dalej był Amazon, który osiągnął najwyższy wzrost wartości spośród wszystkich marek w rankingu - o 41 proc., do 139,3 mld dol. Na piątym miejscu znalazł się Facebook - wzrost o 27 proc., do 129,8 mld dol. Łączna wartość pierwszej piątki stanowi 25 proc. ogólnej wartości wszystkich marek w rankingu. W 2017 roku sto największych marek wyceniono na 3,64 bilionów dol., co oznacza wzrost o 8 proc. w porównaniu z ub.r. Tymczasem liczba marek o wartości przekraczającej 100 miliardów dolarów wzrosła z sześciu do dziewięciu.
Ranking BrandZ TOP 100 bazuje na badaniu wartości marek, które łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 mln konsumentów na całym świecie i analizę wyników finansowych i biznesowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberg i Kantar Worldpanel).
(IKO, 07.06.2017)