Temat: badania rynku i opinii

Dział: PRASA

Dodano: Maj 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konsumenci dóbr luksusowych doceniają prasę i media społecznościowe

Havas Media Group sprawdził, jak konsumują treści prasowe konsumenci dóbr luksusowych (fot. materiały prasowe)

W jaki sposób media społecznościowe zmieniają komunikację marek luksusowych, jak w świetle prawa chronić brand i kim właściwie jest konsument dóbr luksusowych? - zagadnienia te poruszano podczas konferencji Polish Luxury Market Summit 2017 zorganizowanej przez ESSE Media.

Anna Szubrycht, właścicielka Chic Being, prezentując światowe trendy, zwróciła uwagę, że zmienia się postrzeganie luksusu – nastąpiło myślenie o nim w kategoriach innowacji i zrównoważonego rozwoju. Luksus stał się bardziej dyskretny, nastawiony na rzemiosło i unikatowy design. 

Podczas panelu dyskusyjnego poświęconego markom luksusowym i mediom społecznościowym zwrócono uwagę, że marki w Polsce wciąż najchętniej komunikują się w internecie poprzez Facebook. - Facebook traktowany jest jako osobny kanał sprzedażowy – mówiła Agata Zimniewicz, marketing manager S'portofino. Wojciech Jeżowski, CEO i szef kreatywny Black Rabbit, podkreślił, że media społecznościowe nadają się doskonale do pokazania wartości marki wraz ze wszystkimi elementami, które się na to składają. - Klient nawet jak nie kupuje, oczekuje dialogu – mówił Jeżowski.

Według badania "Obraz zamożnego konsumenta w Polsce" zaprezentowanego przez LuxHub, jednostkę działającą w strukturze Havas Media Group, konsumenci dóbr luksusowych chętnie sięgają po prasę, zwłaszcza codzienną. Wśród tytułów, które są najchętniej przez nich wybierane, znajdują się kolejno: dzienniki "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita", tygodnik "Newsweek Polska", dwumiesięcznik "Kukbuk", miesięcznik "Forbes Polska". Czytelnicy ci szukają w prasie zazwyczaj artykułów i reportaży o tematyce społecznej, ekonomicznej, związanej z branżą, podróżami, a także sięgają po wywiady. Połowa badanych codziennie ogląda telewizję (najchętniej stacje TVN i TVN 24) i YouTube. Nieregularnie (średnio raz w tygodniu) badani oglądają kanały tematyczne, m.in. Discovery, Planete, Canal+, Canal+ Sport, Netflix, Kuchnia+. Spośród stacji radiowych słuchają Tok FM, RMF, Radia Zet.

Z badania wynika również, że wzrasta rola kanałów społecznościowych w procesie zakupowym marek premium. Już 57 proc. badanych przed zakupem szuka porad u znajomych na Facebooku, a 33 proc. dzieli się w mediach społecznościowych opiniami o produkcie. Ponad połowa badanych wskazała oficjalną stronę marki jako najważniejszy element procesu zakupowego. (Badanie zostało przeprowadzone na grupie 800 osób o dochodach co najmniej 7 tys. zł netto, a także ponad 40 wywiadach z osobami, których dochód wynosi co najmniej 15 tys. zł).

(IKO, 25.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania rynku i opinii

Dział: PRASA

Dodano: Maj 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

43 proc. polskich dziennikarzy uwierzyło w postprawdę

81 proc. polskich dziennikarzy spotyka się z fake newsami, a 43 proc. uwierzyło w nieprawdziwą informację w przeciągu ostatniego miesiąca - wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla agencji Public Dialog.

Najwięcej dziennikarzy deklaruje, że fake newsy widzi kilka razy w tygodniu (26 proc.), rzadziej niż raz na dwa tygodnie (21 proc.), kilka razy dziennie i raz w tygodniu (po 11 proc.).

91 proc. środowiska uważa, że zjawisko fake news będzie się pogłębiać. Jako główne powody badani zgłaszają: tabloidyzację mediów (67 proc.), chęć podania newsa w pierwszej kolejności (66 proc.), brak czasu na sprawdzenie prezentowanych treści (53 proc.).

Badani dziennikarze deklarują, że informacje najczęściej weryfikują w internecie (67 proc.), poprzez kontakt bezpośredni (63 proc.), z pomocą ekspertów i mediów krajowych (po 54 proc.).

Badanie zostało zrealizowane metodą CATI w dniach 24-28 kwietnia 2017 roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu wzięło udział 154 dziennikarzy (w tym 70 dziennikarzy prasowych, 28 z portali, 36 z prasy, 13 z radia i 7 z telewizji).

(25.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo