TVP w tym roku będzie sama dystrybuowała bilety na festiwal w Opolu
Chociaż dotychczas sprzedażą biletów na Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu zajmowało się miasto, w tym roku dystrybucję w całości przejęła Telewizja Polska. Władze Opola, które wyasygnowały na festiwal 800 tys. zł, nie chcą bowiem sprzedawać biletów tylko na wybrane koncerty.
- Bilety należą do telewizji i to do niej trafiają zyski z ich sprzedaży – mówi "Presserwisowi" Katarzyna Oborska-Marciniak, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Opolu. - Zwyczajowo sprzedażą zajmowało się należące do miasta Narodowe Centrum Polskiej Piosenki w Opolu. Ponieważ jednak w tym roku TVP wyłączyła ze sprzedaży koncert Jana Pietrzaka, postanowiliśmy, że nie będziemy się tym w ogóle zajmować. Trudno byłoby bowiem tłumaczyć ludziom, że nie mogą kupić pakietu biletów na cały festiwal – wyjaśnia Katarzyna Oborska-Marciniak.
Miasto przeznaczyło na imprezę 800 tys. zł, udostępnia też amfiteatr i udogodnienia techniczne. - Mieliśmy podpisać umowę na trzy lata, ale skończyło się na rocznej, ponieważ program festiwalu budził nasze wątpliwości – dodaje rzeczniczka władz Opola.
Biuro prasowe TVP nie informuje na razie, w jaki sposób telewizja zamierza rozprowadzać bilety na festiwal w Opolu. Impreza zacznie się w piątek 9 czerwca i potrwa trzy dni. Jak podała "Gazeta Wyborcza" w Opolu, bilety na jubileuszowy koncert Jana Pietrzaka (odbędzie się 10 czerwca w godz. 20-23.50) sprzedaje swoim członkom NSZZ "Solidarność". Na stronie internetowej związku napisano, że "Komisja Krajowa zarezerwowała 2500 biletów, w cenie 25 zł za szt." i że "Solidarność" zapewnia transport.
(RUT, 19.05.2017)