Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Platige Image ma umowę z Netfliksem na serial o Wiedźminie

Platige Films wraz z Netfliksem oraz producentami Seanem Danielem i Jasonem Brownem rozpoczęli produkcję serialu na podstawie sagi o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego.

16 maja br. strony podpisały podstawowe warunki umowy, na mocy której Platige Films (spółka zależna Platige Image) przekaże Netfliksowi prawa do ekranizacji książek o Wiedźminie. Netflix nie ma jednak obowiązku stworzenia serialu. W umowie zostały zagwarantowane minimalne przychody Platige Films z tytułu świadczonych usług w przypadku realizacji pierwszego sezonu.
Jeśli serial zostanie zrealizowany, to producentami wykonawczymi pierwszego sezonu będą z ramienia Platige: Tomasz Bagiński (reżyser "Katedry") i Jarosław Sawko (producent serii reklam "Legendy polskie", wiceprezes Platige Image) oraz Sean Daniel (producent serii filmów "Mumia") i Jason Brown (producent wykonawczy "Ben Hura" i serialu "The Expanse"). Co najmniej jeden odcinek ma wyreżyserować Bagiński, a Platige Films miałoby odpowiadać m.in. za efekty specjalne. Autor książek Andrzej Sapkowski ma być konsultantem serialu.
W 2015 roku Sean Daniels Company i Platige Films zaczęły współpracę przy przenosinach losów Wiedźmina na ekrany, początkowo miał powstać na tej podstawie film fabularny.
Po podaniu informacji o podpisaniu wstępnej umowy z Netfliksem kurs akcji Platige Image na New Connect wzrósł o 38 proc. (do 55,49 zł na zamknięciu notowań w środę 17 maja).

(JM, 18.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twórca Twittera przeprasza za Trumpa

Donald Trump (fot. Gage Skidmore/Flickr)

Ev Williams, jeden ze współzałożycieli serwisu społecznościowego Twitter, przeprosił w wywiadzie prasowym za wpływ, jaki stworzone przez niego medium miało na wybór Donalda Trumpa na prezydenta USA.

Williams stwierdził w rozmowie z dziennikarzem "The New York Times", że Twitter miał duży wpływ na wzrost popularności Trumpa, który w czasie kampanii aktywnie korzystał z serwisu. "Przepraszam za to" - dodał.

W marcu br. Trump sam przyznał na antenie telewizji Fox News, że gdyby nie Twitter, pewnie nie zostałby prezydentem.

(LL, 23.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY