"Gazeta Polska" zyskuje po zmianie formatu, sprzedaż "Newsweeka" spadła poniżej 100 tys. egz.
"Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) po zmianie formatu z gazetowego na magazynowy zanotowała 37-proc. wzrost sprzedaży miesiąc do miesiąca i 10-proc. rok do roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Jedynym tygodnikiem opinii, który poprawił sprzedaż kwartał do kwartału, jest "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny).
Według danych ZKDP średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) w pierwszym kwartale br. wyniosła 115 820 egz. (spadek o 3,88 proc. względem pierwszego kwartału ub.r.). Sprzedaż "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) spadła o 16,99 proc., do 99 099 egz.
Wśród tygodników prawicowych najlepiej sprzedaje się "W Sieci" (Fratria) – 66 415 egz. (spadek o 11,73 proc.). Dalej są "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - 46 409 egz. (spadek o 21,32 proc.) i "Gazeta Polska" – 34 261 egz. (spadek o 15,2 proc.). "GP" od 1 marca br. ukazuje się w formacie magazynowym. Wprowadzonym w piśmie zmianom towarzyszyła duża kampania reklamowa. W marcu br. średnia sprzedaż tygodnika wzrosła do 40 972 egz. (o 9,68 proc. więcej niż w marcu ub.r. i o 36,52 proc. więcej niż w lutym br.). - Oceniam, że sprzedaż będzie się stabilizowała. Pracujemy aby docelowo osiągnąć 60-70 procent wzrostu sprzedaży - to wymaga czasu aby "nauczyć" ludzi, że jest nowy format - zapowiada Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej".
Średnia sprzedaż "Faktów i Mitów" (Błaja News) w pierwszym kwartale br. to 28 214 egz. Największy spadek w zestawieniu tygodników zanotował "Wprost" (AWR Wprost) – o 32,27 proc., do 19 240 egz., a największy wzrost - o 9,25 proc., do 23 277 egz. - "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny).
Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 126 926 egz. (spadek o 6,03 proc.).
"Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 270 814 egz. (spadek o 6,16 proc.).
(JM, 18.05.2017)