Dział: PRASA

Dodano: Maj 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 80 proc. przychodów Agory pochodzi z biznesów pozaprasowych

W pierwszym kwartale 2017 roku już ponad 80 proc. przychodów Grupy Agora pochodziło z biznesów pozaprasowych, a 60 proc. ze źródeł innych niż usługi reklamowe - poinformował analityków giełdowych i dziennikarzy prezes Agory Bartosz Hojka. 

Przychody Grupy Agora, w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r., wzrosły o 4,3 proc., do 301 mln zł. Najwięcej – 119,4 mln zł – stanowiły wpływy z reklam (spadek o 1,9 proc.), z czego 14,7 mln zł stanowiły wpływy z reklam w "Gazecie Wyborczej" (spadek o 16 proc.). Przychody segmentu reklamy zewnętrznej spadły o 1,1 proc., do 35,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 2,9 proc., do 33,7 mln zł (wpływy ze sprzedaży "GW" zmalały o 10,8 proc., do 23,1 mln zł), a z usług poligraficznych o 24,3 proc., do 28 mln zł. Wzrosły przychody ze sprzedaży biletów do kin (o 11,2 proc., do 64,4 mln zł) i sprzedaż barowa w kinach (o 13,3 proc., do 22,2 mln zł).

W pierwszym kwartale br. Agora zwiększyła stratę netto o 8,9 proc., do 6,1 mln zł. Wynik operacyjny EBIT poprawił się o 20 proc., do 3,6 mln zł. EBITDA wyniosła 28,9 mln zł (wzrost o 3,2 proc.), a marża EBITDA zmniejszyła się nieznacznie z 9,7 proc. do 9,6 proc. Koszty operacyjne wzrosły o 4,2 proc., do 297,4 mln zł.

Na koniec marca br. Grupa Agora dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 130,9 mln zł. Jej zadłużenie kredytowe wyniosło 107,1 mln zł. W Grupie były 2902 etaty (o 119 mniej w porównaniu z końcem marca 2016).

(KOZ, 15.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.