Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość Polaków uważa, że dziennikarze zamiast informować, wyrażają własne poglądy

(fot. pixabay.com)

Ze stwierdzeniem, że dziennikarze zamiast informować, wyrażają własne poglądy, zgodziło się 64 proc. osób biorących udział w badaniu CBOS, przy czym 18 proc. zgodziło się zdecydowanie, a 46 proc. "raczej się zgodziło". Przeciwnie uważało 21 proc. badanych, z czego 19 proc. "raczej się nie zgodziło". Pozostałe 15 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".

32 proc. respondentów CBOS uważa, że większość mediów w Polsce zachowuje bezstronność. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się 53 proc. badanych. Z kolei 79 proc. respondentów zgadza się, że przekaz w różnych mediach jest tak różny, że nie wiadomo, gdzie leży prawda. A ze stwierdzeniem, że aby wyrobić sobie zdanie na temat bieżących wydarzeń, należy korzystać z różnych źródeł informacji, zgadza się 92 proc. badanych, przeciwnego zdania jest 3 proc.

Natomiast ze stwierdzeniem, że udział kapitału zagranicznego na rynku medialnym w Polsce jest za duży, zgodziło się 50 proc. badanych, a nie zgodziło - 17 proc. (33 procent badanych odparło "trudno powiedzieć"). O tym, że ważne jest, aby media w Polsce należały do różnych właścicieli, było przekonanych 73 proc. badanych. Nie zgodziło się z tym stwierdzeniem 13 proc. respondentów.

Badanie przeprowadzono w dniach 30 marca - 6 kwietnia br. na liczącej 1075 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski. CBOS przeprowadził sondaż metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.

(RUT, PAP, 15.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.