Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość Polaków uważa, że dziennikarze zamiast informować, wyrażają własne poglądy

(fot. pixabay.com)

Ze stwierdzeniem, że dziennikarze zamiast informować, wyrażają własne poglądy, zgodziło się 64 proc. osób biorących udział w badaniu CBOS, przy czym 18 proc. zgodziło się zdecydowanie, a 46 proc. "raczej się zgodziło". Przeciwnie uważało 21 proc. badanych, z czego 19 proc. "raczej się nie zgodziło". Pozostałe 15 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".

32 proc. respondentów CBOS uważa, że większość mediów w Polsce zachowuje bezstronność. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się 53 proc. badanych. Z kolei 79 proc. respondentów zgadza się, że przekaz w różnych mediach jest tak różny, że nie wiadomo, gdzie leży prawda. A ze stwierdzeniem, że aby wyrobić sobie zdanie na temat bieżących wydarzeń, należy korzystać z różnych źródeł informacji, zgadza się 92 proc. badanych, przeciwnego zdania jest 3 proc.

Natomiast ze stwierdzeniem, że udział kapitału zagranicznego na rynku medialnym w Polsce jest za duży, zgodziło się 50 proc. badanych, a nie zgodziło - 17 proc. (33 procent badanych odparło "trudno powiedzieć"). O tym, że ważne jest, aby media w Polsce należały do różnych właścicieli, było przekonanych 73 proc. badanych. Nie zgodziło się z tym stwierdzeniem 13 proc. respondentów.

Badanie przeprowadzono w dniach 30 marca - 6 kwietnia br. na liczącej 1075 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski. CBOS przeprowadził sondaż metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.

(RUT, PAP, 15.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 80 proc. przychodów Agory pochodzi z biznesów pozaprasowych

W pierwszym kwartale 2017 roku już ponad 80 proc. przychodów Grupy Agora pochodziło z biznesów pozaprasowych, a 60 proc. ze źródeł innych niż usługi reklamowe - poinformował analityków giełdowych i dziennikarzy prezes Agory Bartosz Hojka. 

Przychody Grupy Agora, w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r., wzrosły o 4,3 proc., do 301 mln zł. Najwięcej – 119,4 mln zł – stanowiły wpływy z reklam (spadek o 1,9 proc.), z czego 14,7 mln zł stanowiły wpływy z reklam w "Gazecie Wyborczej" (spadek o 16 proc.). Przychody segmentu reklamy zewnętrznej spadły o 1,1 proc., do 35,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 2,9 proc., do 33,7 mln zł (wpływy ze sprzedaży "GW" zmalały o 10,8 proc., do 23,1 mln zł), a z usług poligraficznych o 24,3 proc., do 28 mln zł. Wzrosły przychody ze sprzedaży biletów do kin (o 11,2 proc., do 64,4 mln zł) i sprzedaż barowa w kinach (o 13,3 proc., do 22,2 mln zł).

W pierwszym kwartale br. Agora zwiększyła stratę netto o 8,9 proc., do 6,1 mln zł. Wynik operacyjny EBIT poprawił się o 20 proc., do 3,6 mln zł. EBITDA wyniosła 28,9 mln zł (wzrost o 3,2 proc.), a marża EBITDA zmniejszyła się nieznacznie z 9,7 proc. do 9,6 proc. Koszty operacyjne wzrosły o 4,2 proc., do 297,4 mln zł.

Na koniec marca br. Grupa Agora dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 130,9 mln zł. Jej zadłużenie kredytowe wyniosło 107,1 mln zł. W Grupie były 2902 etaty (o 119 mniej w porównaniu z końcem marca 2016).

(KOZ, 15.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo