Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość Polaków uważa, że dziennikarze zamiast informować, wyrażają własne poglądy

(fot. pixabay.com)

Ze stwierdzeniem, że dziennikarze zamiast informować, wyrażają własne poglądy, zgodziło się 64 proc. osób biorących udział w badaniu CBOS, przy czym 18 proc. zgodziło się zdecydowanie, a 46 proc. "raczej się zgodziło". Przeciwnie uważało 21 proc. badanych, z czego 19 proc. "raczej się nie zgodziło". Pozostałe 15 proc. ankietowanych wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".

32 proc. respondentów CBOS uważa, że większość mediów w Polsce zachowuje bezstronność. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się 53 proc. badanych. Z kolei 79 proc. respondentów zgadza się, że przekaz w różnych mediach jest tak różny, że nie wiadomo, gdzie leży prawda. A ze stwierdzeniem, że aby wyrobić sobie zdanie na temat bieżących wydarzeń, należy korzystać z różnych źródeł informacji, zgadza się 92 proc. badanych, przeciwnego zdania jest 3 proc.

Natomiast ze stwierdzeniem, że udział kapitału zagranicznego na rynku medialnym w Polsce jest za duży, zgodziło się 50 proc. badanych, a nie zgodziło - 17 proc. (33 procent badanych odparło "trudno powiedzieć"). O tym, że ważne jest, aby media w Polsce należały do różnych właścicieli, było przekonanych 73 proc. badanych. Nie zgodziło się z tym stwierdzeniem 13 proc. respondentów.

Badanie przeprowadzono w dniach 30 marca - 6 kwietnia br. na liczącej 1075 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski. CBOS przeprowadził sondaż metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.

(RUT, PAP, 15.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał A. Zieliński przechodzi z "Gazety Wyborczej" do "Polityki Insight"

Michał A. Zieliński przez cztery lata był wiceszefem działu gospodarczego "Gazety Wyborczej" (fot. materiały prasowe)

1 czerwca br. Michał A. Zieliński rozpocznie pracę w "Polityce Insight" (Polityka). Z końcem maja kończy się jego umowa z "Gazetą Wyborczą" (Agora).

- Rezygnacja ze stanowiska wiceszefa działu gospodarczego "Gazety Wyborczej" była moją decyzją. Byłem nim prawie cztery lata. W Agorze spędziłem blisko 10 lat i uznałem, że czas na zmiany - mówi Michał A. Zieliński, który 1 czerwca br. rozpocznie pracę w "Polityce Insight". - Wracam do pisania. Będę analitykiem-dziennikarzem i będę zajmował się szeroko pojętą gospodarką cyfrową, m.in. spółkami informatycznymi, telekomami, start-upami, przemysłem 4.0, cyberbezpieczeństwem, unijnym Digital Single Market - wylicza.

Zieliński jest drugim wiceszefem działu gospodarczego "GW", który odszedł do "Polityki Insight". Na początku 2017 roku taką samą decyzję podjął Leszek Baj.

"Polityka Insight" wydaje codzienny serwis analityczny dostępny w abonamencie, przygotowuje raporty na zlecenie firm i instytucji, organizuje debaty i konferencje.

(JOK, 15.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo