Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamy radiowej w pierwszym kwartale na plusie

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszym kwartale br. wzrosły o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W rzeczywistości wzrost mógł wynieść ok. 1-5,-1,8 proc.

– Trzeba sobie jasno powiedzieć, że pierwszy kwartał 2017 roku był dla radia okresem wyhamowania dynamiki wzrostu. Według naszych estymacji co prawda radio nadal lekko urosło, bo szacujemy ok. 1,5-1,8 procent rok do roku, ale miewaliśmy lepsze okresy – uważa Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. Według niego wydatki zmniejszył segment agencyjny (o 1,2 proc.). – To klienci bezpośredni stacji radiowych, którzy zdecydowali się inwestować znacząco więcej – według nas ok. 7,5 procent – zrobili tę dodatnią dynamikę – dodaje Ramza.

Tomasz Ramza zwraca uwagę, że baza odniesienia, czyli pierwszy kwartał 2016 roku, była bardzo wysoko. – Wyjątkowo dobry pierwszy kwartał 2016 roku nas pozytywnie zaskoczył i mogę powiedzieć, że nie notowaliśmy nigdy wcześniej takich wyników. Ogromnym więc wyzwaniem było poprawić ten rezultat. Udało się nieznacznie, ale biorąc pod uwagę, że budżety klientów nie są z gumy, to śmiało mogę powiedzieć, że w tej sytuacji nawet wynik utrzymania obrotów byłby sukcesem. Tutaj jako rynek, zrobiliśmy mały krok do przodu – komentuje szef sprzedaży Grupy RMF.
Z danych Kantar Media wynika, że cennikowe przychody reklamowe stacji objętych monitoringiem w pierwszym kwartale br. urosły o 9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r.

Wpływy z tego tytułu zwiększyły: Grupa RMF – o 14,3 proc. (do 593,9 mln zł), Grupa Radiowa Time – o 23,9 proc. (do 252,4 mln zł), Grupa Radiowa Agory – o 9,8 proc. (do 213,2 mln zł) i Polskie Radio – o 9,3 proc. (do 185,7 mln zł). Z kolei Eurozet zmniejszył cennikowe przychody o 11,1 proc. (do 277,9 mln zł).

W radiu najbardziej aktywny był handel, firmy z tego sektora wydały na reklamę 472,1 mln zł, tj. o 13,7 proc. więcej, niż rok wcześniej). Dalej była branża farmaceutyczna (wzrost o 12,6 proc., do 415,9 mln zł) i motoryzacyjna (wzrost o 9,1 proc., do 168,9 mln zł.

(KOZ, 01.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.