Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Maj 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ambasador Gmyz, trefniś Wróbel, zakazany Pollack

Press

W ucho, odpukać, jeszcze nie dostałem, ale w sklepie słyszę: „Proszę powiedzieć panu prezesowi...” – opowiada w najnowszym „Press” Mikołaj Cieślak, odtwórca roli Mariusza w „Uchu Prezesa”. O sobie mówi: - Jestem człowiekiem niczyim.

Press

Kto kogo udostępnia na Twitterze. Którzy dziennikarze odpowiadają najczęściej innym dziennikarzom, a którzy dostają najwięcej odpowiedzi na swoje tweety. Stanisław M. Stanuch na podstawie retweetów zbadał sieć powiązań dziennikarzy na Twitterze. Sprawdź w „Press”, do którego dziennikarskiego plemiona należysz.

Press

Pokaż w „Press” swoje biurko - a powiemy ci, jakim jesteś redaktorem naczelnym. Tym razem pod lupę wzięliśmy biurko redaktora naczelnego „Polityki” Jerzego Baczyńskiego. Dzięki temu poznaliśmy moc ołówka.

Press

Żaden dziennikarz BBC nie wziąłby udziału w nieformalnym obiedzie z premierem. Tymczasem w Warszawie nikogo nie bulwersuje, że redaktorzy naczelni chodzą na obiady z premierami. Co na to naczelni spoza stolicy – czytaj w „Press”.

Press

Cezary Gmyz korespondentem TVP w Berlinie został we wrześniu ub.r., a już w styczniu trafił do rankingu stu najbardziej żenujących mieszkańców stolicy Niemiec. W „Press” opisujemy, jak Gmyz pomylił posadę ambasadora z rolą korespondenta zagranicznego.

Press

Kiedy ktoś narzeka, że napisałem znów coś nieładnego o Austrii, odpowiadam, że nie jestem z organizacji turystycznej – mówi mieszkający w Wiedniu ceniony pisarz Martin Pollack. W rozmowie z Cezarym Łazarewiczem tłumaczy, dlaczego nawet gdy boli, trzeba pisać prawdę.

Press

Co czytają architekci, nauczyciele prawnicy, inżynierowie, lekarze.... Po raz pierwszy publikujemy rankingi czytelnictwa prasy w wybranych grupach zawodowych. Dane niedostępne w tradycyjnych analizach przygotowała dla „Press” spółka Polskie Badania Czytelnictwa. Obowiązkowa lektura dla wszystkich wydawców.

Press

Prawica uważa, że zdradził, a lewica nie zamierza go uznać za swojego. Jan Wróbel robi swoje, nie przejmując się strzałami z obu stron. W najnowszym „Press” sylwetka najbardziej znanego nauczyciela, który docenił siłę mediów.

Press

Marzysz o stażu zagranicznym? Przeczytaj w najnowszym „Press”, jak aplikować skutecznie. Beata Biel, Vadim Makarenko, Robert Socha, Maciek Nabrdalik i Grzegorz Piechota radzą, jak wybierać tematy badań, co napisać w liście motywacyjnym i gdzie szukać osób rekomendujących.

Press

Regionalne magazyny lifestylowe to segment rzadko doceniany na polskim rynku prasowym. A szkoda, bo wiele z nich warto znać. W najnowszym „Press” prezentujemy pierwszy ranking regionalnych pism lifestylowych. Przeczytaliśmy, przeanalizowaliśmy, oceniliśmy.

Press

Mieli zastąpić dziennikarzy, a dziś sami czują na plecach oddech nowego pokolenia. Popularni blogerzy zauważyli, że w sieci nastał czas wideo – więc żeby się ratować, część z nich wchodzi na YouTube. Przeczytaj, jak nowi twórcy internetowi skradli tym starszym sporo fejmu.

Press

„Dziennik Gazeta Prawna” po zmianach stał się udanym połączeniem newsów branżowych i opiniotwórczego dziennikarstwa. A mimo to w dyskusji publicznej prawie nie istnieje. Dlaczego, mimo wielu dobrych dziennikarzy, „DGP” trudno przebić szklany sufit popularności?

Press

Dawnej Justyny już nie ma, ale dziennikarze kochają wciąż tę z Soczi, zdobywającą złoty medal ze złamaną stopą. Nie krytykują jej nawet za dołączenie do norweskiego teamu. W „Press” analiza wizerunku Justyny Kowalczyk, która od trzech lat nie stanęła na podium w ważnych zawodach.

Press

Tytuły AdMana Roku 2016 zostały przyznane. W specjalnej sekcji w „Press” prezentujemy sylwetki zwycięzców tej prestiżowej nagrody dla ludzi reklamy oraz ujawniamy, jak głosowały firmy.

Ponadto w nowym, obszerniejszym „Press”: jak zarabiać na kuracji archiwów internetowych; rozmowa z Ludwiką Włodek; fenomen „The New European”; holenderskie programy telewizyjne mające pomagać ludziom – szkodzą.

Oraz dodatek specjalny: „Rynek Domów Produkcyjnych”.

Zapraszamy do lektury.


(02.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: czytelnictwo

Dział: MAGAZYN PRESS

Dodano: Czerwiec 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport: Co czytają kucharze, co prawnicy, a co pielęgniarki?

fot.archiwum "Press"

Tradycyjne badania czytelnictwa nie są w stanie wyodrębnić wszystkich atrakcyjnych dla reklamodawców grup zawodowych.

 

Zazwyczaj, analizując wyniki Polskich Badań Czytelnictwa, media plannerzy sprawdzają np. które tytuły czytają osoby w wieku 16 – 49 lat, a które osoby z miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

Raport PBC, przygotowany dla redakcji "Press", po raz pierwszy pozwala na zgłębienie się w grupy czytelnicze według zawodów. To grupy, których tradycyjne badania mediów nie są wstanie wyodrębnić, by pokazać, które pisma ci ludzie czytają najchętniej. Prezentowane zawody zostały zgromadzone przez PBC według międzynarodowego standardu ISCO, dane pochodzą z trzech lat.

Z raportu wynika, że architekci i geodeci z dzienników najchętniej sięgają po : „Gazetę Wyborczą”, z tygodników po „Newsweek”, z dwutygodników po „Vivę!”, a z miesięczników i rzadszych – po „Muratora”. Z kolei inżynierowie – po ”Gazetę Wyborczą”, „Tele Tydzień”, „Przyjaciółkę” i „Muratora”. Dla fryzjerów i kosmetyczek najważniejsze tytuły to: „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Viva!” i „Twój Styl”, a dla informatyków: „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek”, „Tele Świat” i „Komputer Świat”. Kierowcy czytają „Fakt”, „Tele Tydzień”,„Tele Świat” i „Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych”. Kucharze lubią czytać „Fakt”,„Tele Tydzień”, „Przyjaciółkę” i „Przyślij Przepis”. Ulubione pisma lekarzy to: „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek”, „Gala” i „Twój Styl”. Pielęgniarki i położne wybierają „Fakt”, „Tele Tydzień”, „Przyjaciółkę” i „Twój Styl”, a nauczyciele „Gazetę Wyborczą”, „Politykę”, „Vivę!” i „Twój Styl”. Pisma dla prawników to: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Polityka”, „Viva!” i „Twój styl”.

W pełnym raporcie PBC jest Top 10 najbardziej czytanych tytułów prasowych w poszczególnych grupach zawodowych. Do przeczytania w majowo - czerwcowym numerze magazynu „Press”, dostępnym na rynku jeszcze przez tydzień. Numer można kupić w Empiku, Gazeta Cafe, księgarni online, Google Play i AppStore.  (AMS)

(24.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo