Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN zbadał "Belle Epoque" i zastanawia się nad kontynuacją serialu

W serialu "Belle Epoque" występują m.in. Magdalena Cielecka i Paweł Małaszyński (fot. Mirosław Sosnowski/TVN)

Pierwszą edycję serialu historycznego "Belle Epoque" oglądało w TVN średnio ok. 1,9 mln widzów. Stacja przeprowadziła badania fokusowe serialu i rozważa decyzję o produkcji drugiego sezonu.

"Belle Epoque" to jedna z najdroższych produkcji TVN. Kiedy w końcu stycznia 2017 roku stacja prezentowała wiosenną ramówkę, dyrektor programowy TVN Edward Miszczak mówił o wstępnych pracach nad drugim sezonem serialu. "Jeśli wchodzi się w tak drogą produkcję, to trzeba zrobić drugą i trzecią serię, żeby się to zwróciło" – uzasadniał Miszczak.

Ale po emisji liczącego 10 odcinków pierwszego sezonu "Belle Epoque" stacja nie podjęła jeszcze decyzji o produkcji drugiej edycji. Średnio każdy z odcinków (emisja w środy o 21.30 od 15 lutego do 19 kwietnia br.) obejrzało blisko 1,9 mln widzów. W grupie ogólnej dało to TVN prawie 14 proc. udziału, a w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) prawie 16,5 proc. Są to wstępne wyniki z danych udostępnianych klientom Nielsen Audience Measurement. Ostateczne podsumowanie oglądalności serialu będzie możliwe dopiero w przyszłym tygodniu, ponieważ z powodu awarii jednego z operatorów GSM informacje z środy 19 kwietnia Nielsen mógł ściągnąć tylko z 1276 gospodarstw domowych (standardowo jest to ponad 1800 gospodarstw).
- Byłby to nawet niezły wynik, bo np. emitowany w ten sam dzień "Idol" w Polsacie ogląda średnio niecałe 1,5 miliona widzów – mówi Jakub Radziwilski, tv buying manager Universal McCann. - Byłby... gdyż z odcinka na odcinek serial wyraźnie tracił widownię. Po bardzo mocnej promocji pierwszy odcinek obejrzało blisko 3 miliony widzów, a udziały w grupach miejskich przekraczały poziom 30 procent, co było świetnym wynikiem. Później jednak z odcinka na odcinek było już tylko gorzej i serial stopniowo tracił widownię – analizuje Jakub Radziwilski.

- Poziom, na jakim ustabilizowała się widownia po kilku odcinkach, świadczy o tym, że "Belle Epoque" może liczyć na 1,7 mln do 1,8 mln wiernych odbiorców – dodaje Marek Racławski, szef departamentu telewizyjnego w domu mediowym MullenLowe MediaHub.

Podobnie wypowiada się o serialu Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN. - Średnio serial "Belle Epoque" nie wypadł źle, ale zaczęliśmy sezon z lepszymi wynikami, niż go zakończyliśmy, a to nie jest najlepszy trend – przyznaje Czaja.
Stacja przeprowadziła badania fokusowe serialu, żeby ustalić, co się w nim widzom podoba, a co należy zmienić. Wniosków nie ujawnia, omawia je jednak z producentem "Belle Epoque", firmą Akson Studio. - Rozmawiamy o tym, co trzeba zmienić i jak miałby wyglądać drugi sezon, jeśli dojdzie do jego produkcji – informuje Czaja. Decyzja o kręceniu nowych odcinków serialu zapadnie w najbliższych tygodniach.

(RUT, 21.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Będzie czwarta seria "Drugiej szansy" w TVN

Zdjęcia do czwartego sezonu "Drugiej szansy" ruszą w czerwcu (fot. materiały prasowe)

W czerwcu rozpoczną się zdjęcia do czwartego sezonu serialu TVN  "Druga szansa".

Zdjęcia do nowego sezonu potrwają do września i będą realizowane w Warszawie. U boku Małgorzaty Kożuchowskiej, czyli serialowej Moniki Boreckiej, pojawi się Michał Żurawski. W serialu wystąpią też Magdalena Boczarska jako Sara, Bartłomiej Topa w roli Adama Swenssona i Rafał Królikowski jako Zeit. Powróci policyjny detektyw Borys, grany przez Radosława Pazurę.

Po trzech odcinkach trzeciej edycji, emitowanej od 13 lutego br., serial ”Druga szansa” oglądało w TVN średnio 1,95 mln widzów – o ponad 300 tys. więcej niż na początku drugiego sezonu jesienią ub.r. W czasie emisji pierwszych odcinków trzeciej serii ”Drugiej szansy” TVN miał średnio 14,42 proc. udziału w rynku, w grupie komercyjnej  - 17,43 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).

(AMS, 21.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo