Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: prasa

Dział: WARSZTAT

Dodano: Kwiecień 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej zaprasza na konferencję

Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej zaprasza na konferencję "Dokonania dekady i perspektywy rozwojowe studiów nad mediami i komunikowaniem w Polsce".

W dniach 25-26 kwietnia 2017 roku, we Wrocławiu, z okazji 10-lecia Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, odbędzie się konferencja "Dokonania dekady i perspektywy rozwojowe studiów nad mediami i komunikowaniem w Polsce". Współorganizatorami konferencji są Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Instytut Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Szczegółowe informacje o konferencji i jej program dostępne pod tym linkiem.

(20.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: WARSZTAT

Dodano: Maj 25, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Partner w biznesie, czyli miejsce influencera w kampanii

Influencerzy to gorące pojęcie, które zawojowało głowy marketerów. Coraz częściej w briefach od klientów spotyka się punkt dotyczący tzw. pomysłu na współpracę z influencerami. Na rynku powstają firmy specjalizujące się w koordynowaniu i prowadzeniu kampanii z udziałem influencerów, a niemal każda sieć społecznościowa ma swoich własnych digitalowych celebrytów.

Press

Według danych eMarketer w 2017 roku budżety przeznaczane na kampanie z udziałem influencerów będą wzrastać, co potwierdza fakt, że jest to ważny element komunikacji. Influencerzy to obecnie spory biznes, który wymaga dojrzałego i przemyślanego podejścia – zarówno od marketerów, agencji jak i samych influencerów. Realizując kampanię, wszystkie strony wkraczają w relację biznesową, w której stają się partnerami. 

Czasy kampanii, w których współpraca na linii marka – influencer polegała na wysłaniu paczki z gadżetami i oczekiwaniu, że wdzięczny influencer opublikuje zdjęcie, dziękując marce, mijają. To właśnie partnerskie podejście staje się kluczem do sukcesu w biznesie: budowanie relacji, opartych na wzajemnym zrozumieniu potrzeb i oczekiwań każdej ze stron. Jest to długi proces, który zaprocentuje, jeśli każda ze stron się zaangażuje i potraktuje go poważnie.

Marketer oczekuje, że dzięki współpracy z influencerem uda mu się dotrzeć z autentycznym komunikatem do odbiorców oraz stworzyć kampanię, która pomoże mu wyprzedzić konkurencję. Influencer dzięki partnerstwu może zyskać dostęp do unikalnego materiału, insightów i wiedzy, które umocnią jego kanał oraz pozycję. Dzięki dobrej współpracy z marką, twórca może dostarczyć jakościowe treści swoim odbiorcom. Dla jednej i drugiej strony, sukces kampanii oznacza dalszą możliwość rozwoju. 

W obecnych czasach, rozpoczynając współpracę z influencerem, należy pamiętać, że podstawowa zasada to – traktuj influencera jak twórcę. Influencerzy nie wrzucają przypadkowych zdjęć w otchłań social mediów. Każda z zasięgowych postaci, mogących dodać autentyczności marce, to prawdziwi biznesmeni, którzy tworzą przemyślane treści. Influencerzy wiedzą, czego oczekuje ich odbiorca, potrafią trafnie analizować swoich fanów, tworzą trendy. Dlatego warto zaufać im w procesie tworzenia treści.

Rozpoczynając partnerską współpracę, istotne jest, aby influencer poznał cel kampanii. 

W wielu tekstach mówiących o współpracy z zasięgowymi osobami, zaleca się pozostawienie twórcom swobody w działaniu, zapomina się jednak o konieczności wytłumaczenia tego, co chce się osiągnąć. Bez znajomości nadrzędnego celu (działań i biznesu), influencer działa „na ślepo”, co obarczone jest dużym ryzykiem otrzymania materiału, który nie będzie satysfakcjonował klienta. 

Dobrym przykładem kooperacji na linii marka – influencer, jest partnerstwo Disneya z Localheroes, czyli popularną młodzieżową marką tworzoną przez Aretę Szpurę i Karolinę Słotę. Ostatnia wspólna akcja miała miejsce przy promocji filmu „Piękna i Bestia”. W ramach współpracy, powstała m.in. specjalna linia ubrań inspirowana filmem, kilka sesji zdjęciowych i spotkań. Tego typu współpraca to zdecydowanie więcej niż product placement na zdjęciu instagramowym. Wymaga dojrzałego podejścia dwóch stron, gdyż dwie strony ponoszą biznesową odpowiedzialność za wspólną akcję.

Press

Znając cel, do którego dąży klient, twórca jest w stanie wykorzystać swoją kreatywność, możliwości i znajomość odbiorców do tego, aby stworzyć materiał, który odpowie na potrzebę, pomagając zrealizować biznesowe założenia.  

Innym przykładem ścisłej współpracy między marką a agencją jest Adidas i Jessica Mercedes, która została mianowana dyrektorem kreatywnym marki i odpowiada za eventy organizowane przez markę Adidas. Współpraca z topową polską blogerką modową jest doskonałym ruchem, aby odświeżyć wizerunek marki, przyciągnąć nowe konsumentki i zyskać przewagę nad konkurencją.  Już samo ogłoszenie wiadomości o ścisłej współpracy wywołało szum w social mediach, a kolejne eventy przyciągają nowe osoby do marki.

Press

Dojrzałe marki, nawiązują długoletnią partnerską współpracę z twórcami i celebrytami, wprowadzając ich w swój świat, tłumacząc misję, wizję i cele, jakie stoją przed daną marką. Dzięki takiemu podejściu influencer zyskuje poczucie współodpowiedzialności i zaufania.

Marketerzy i influencerzy stopniowo będą się uczyć wzajemnego partnerskiego podejścia, co korzystnie wpłynie na biznes każdej ze stron. Na świecie ewolucja w tych relacjach już się dzieje.

Press

Joanna Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY