Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blisko 300 uwag do nowelizacji ustawy o abonamencie rtv

(fot. pixabay.com)

”Chcemy, by od drugiej połowy roku fundament finansowania mediów publicznych był solidniejszy” - zapowiada wiceminister kultury Jarosław Sellin. Według niego do projektu noweli ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym zgłoszono prawie 300 uwag.

Projekt nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych ma poprawić ich pobór poprzez włączenie dostawców usług telewizji płatnej do procesów rejestracji odbiorników oraz identyfikacji podmiotów obowiązanych do wnoszenia opłat abonamentowych. Przygotowany przez resort kultury projekt został przesłany do konsultacji społecznych i międzyresortowych na początku marca br.

Wiceminister kultury Jarosław Sellin w Niedzielę Wielkanocną w Radiu Zet i Polsat News mówił, że do projektu zostało zgłoszonych prawie 300 uwag. "Niektóre merytorycznie ciekawe, dlatego myślę, że dyskusja na temat tej ustawy będzie się jeszcze toczyła, ale chcemy do połowy roku doprowadzić do sytuacji, w której w drugiej połowie roku wreszcie mielibyśmy solidniejszy fundament finansowania mediów publicznych, bo on dzisiaj jest bardzo słaby" - zaznaczył. "Chcemy na razie tylko uszczelnić pobór abonamentu i zachęcić ludzi do tego, by abonament chcieli płacić" - dodał.

Wiceminister kultury określił obecny sposób finansowania mediów publicznych jako "nieco anachroniczny". "Dlatego w przyszłości będziemy myśleli o zupełnie nowym sposobie finansowania mediów publicznych" - mówił.


(PAP, KOZ, 18.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: public relations

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Seriale telewizyjne najwięcej rozgłosu w mediach przynoszą Warszawie

(fot. na lic. CC0)

W drugim półroczu 2016 roku Warszawa była miastem najskuteczniej promowanym w polskich serialach. Głównie za sprawą "M jak miłość" (TVP 2) - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów.

W mediach, głównie w internecie i prasie, na temat stolicy w kontekście serialu "M jak miłość" pojawiło się 1213 publikacji. Warszawę promowały także seriale „Klan” i „Na Wspólnej”. Dzięki pierwszej produkcji miasto zostało wspomniane w mediach 926 razy, a dzięki drugiej 860 razy. 

Z innych miast najwyżej jest Wrocław - 775 publikacji w kontekście serialu „Pierwsza miłość”.

Warszawa jest także liderem pod względem ekwiwalentu reklamowego. Teksty o stolicy w kontekście "M jak miłość" oszacowano na 25 tys. zł, „Barwy szczęścia” przyniosły 19 tys. zł ekwiwalentu, a „Na Wspólnej” - 17 tys. zł. Dodatkowo Warszawa musiałaby zapłacić co najmniej 10 tys. zł za promocję w mediach dzięki produkcjom: „Na noże”, „Klan”, „Rodzinka.pl”, „Druga szansa”.

(IKO, 18.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo