Temat: AdMan Roku

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dariusz Andrian i Agnieszka Kosik z tytułami AdMana Roku 2016

Michał Wolniak (odebrał nagrodę w imieniu Dariusza Andriana), Agnieszka Kosik i Sławomir Stępniewski (fot. Adam Guz / Press)

Dariusz Andrian, prezes agencji VML Poland, zdobył tytuł AdMana Roku 2016 w kategorii Agencje Reklamowe. Tytuł AdMana Roku 2016 w kategorii Domy Mediowe otrzymała Agnieszka Kosik, prezes MediaCom Warszawa. Sławomir Stępniewski, prezes sieci Dentsu Aegis Network Polska, został nagrodzony tytułem AdMana 5-lecia.

 

6 kwietnia br. poznaliśmy zwycięzców organizowanego od pięciu lat przez „Press” branżowego plebiscytu AdMan Roku. W jubileuszowej edycji konkursu nastąpiły zmiany: zamiast, jak dotychczas, jednego tytułu AdMan Roku dla przedstawiciela branży komunikacji marketingowej – w tym roku przyznano osobny tytuł AdMana w kategorii agencji reklamowych i osobny w kategorii domów mediowych.

W kategorii Agencje Reklamowe wygrał Dariusz Andrian, prezes agencji VML Poland, uzyskując w głosowaniu firm 88 punktów. Oddający na niego głos podkreślali, że powstały w 2013 roku na bazie lokalnej agencji polski oddział sieci VML stał się największym europejskim hubem sieci VML realizującym projekty marketingowe w regionie Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i krajów obszaru Pacyfiku. Dariusz Andrian kieruje ponad 250-osobowym zespołem, który wykorzystuje szerokie kompetencje komunikacji w nowych mediach, czego dowodem jest rosnące portfolio klientów (w ub.r. dołączyli m.in. mBank, PepsiCo), rosnące przychody (wzrost o 15 proc. w stosunku do roku 2015), a także nagrody i wyróżnienia na polskich i zagranicznych festiwalach reklamowych.

Drugie miejsce w głosowaniu na AdMana Roku w tej kategorii zdobyła Anna Pańczyk – CEO Grey Group (67 pkt), a trzecie: Grzegorz Krzemień – prezes GoldenSubmarine (55 pkt).

W kategorii Domy Mediowe wygrała Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa, uzyskując w głosowaniu firm 119 punktów. To już drugie zwycięstwo Agnieszki Kosik w tym konkursie – w poprzedniej edycji zdobyła bowiem tytuł AdMana Roku 2015.

Teraz nominujące ją firmy uzasadniały, że Agnieszka Kosik wciąż odważnie stawia na nowe rozwiązania i szuka kolejnych źródeł biznesu. W 2016 roku skupiła się na poszerzaniu kompetencji digitalowych firmy i pozyskiwaniu nowych klientów – zostali nimi m.in. Sony/Electronics, PlayStation, Pepco, HBO. Kosik wzmocniła zespoły specjalistyczne zajmujące się m.in. działaniami display, social, search, a także zespół MediaCom Response specjalizujący się w performance. Pod jej kierownictwem zysk domu mediowego MediaCom wzrósł trzykrotnie i to w okresie ogólnego spowolnienia gospodarczego i cięć budżetów reklamowych.

Drugie miejsce w głosowaniu na AdMana Roku w tej kategorii zdobyła Ewa Góralska – managing director MullenLowe Mediahub (61 pkt), a trzecie: Kamil Wiszowaty – managing director Value Media (43 pkt).

Z okazji jubileuszu konkursu magazyn „Press” przyznał dodatkową nagrodę – AdMana 5-lecia. Otrzymał ją Sławomir Stępniewski, prezes sieci Dentsu Aegis Network Polska.

Jest to nagroda specjalna, przyznana przez redakcje miesięcznika „Press” i serwisu „Presserwis”. Stępniewski otrzymał ją za stworzenie największego na rynku reklamowego imperium, natywnie bazującego na digitalu, a dziś obejmującego wszystkie aspekty komunikacji marketingowej. Stępniewski był już wcześniej finalistą plebiscytu – w edycji AdMan Roku 2014 zajął trzecie miejsca, a AdMan Roku 2013 – miejsce drugie.

Dotychczasowi zwycięzcy:

AdMan Roku 2015 – Agnieszka Kosik – prezes MediaCom Warszawa
AdMan Roku 2014 – Izabela Albrychiewicz, prezes MEC
AdMan Roku 2013 – Marcin Maj, prezes OS3 Group,
AdMan Roku 2012 – Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy, właściciele i dyrektorzy kreatywni agencji PZL (w czasie otrzymania nagrody – dyrektorzy kreatywni agencji PZL)

W plebiscycie Adman Roku głos może oddać każda firma spełniająca warunki regulaminu. Przed ustaleniem listy nominowanych magazyn „Press” poprosił 44 przedstawicieli branży – w tym laureatów poprzednich edycji plebiscytu – o wskazanie osób, które, ich zdaniem, zasługują na tytuł AdMana Roku 2016. Dzięki nim powstały dwie listy kandydatów: na jednej znaleźli się przedstawiciele agencji reklamowych, na drugiej – domów mediowych.

To z nich dziennikarze „Press” i „Presserwisu” zajmujący się reklamą i marketingiem – biorąc pod uwagę ubiegłoroczne dokonania i sukcesy kandydatów, a także kierując się liczbą wskazań fachowców – sporządzili dwie listy nominowanych: z 8 nominowanymi w grupie agencji reklamowych i 7 nominowanymi w grupie domów mediowych. Na nich głosowali przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, firm interaktywnych, agencji PR i innych firm reklamowych. Każda z uczestniczących w plebiscycie firm mogła głosować na jedną, dwie lub trzy osoby, wybierając je z obu list nominowanych, przyznając im odpowiednią liczbę punktów. Firmy nie mogły głosować na własnych przedstawicieli.

W tym roku przesłano w sumie 110 głosów. Zgodnie z regulaminem za ważne uznane zostały jednak tylko głosy przedstawicieli firm zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2016 roku. Za nieważne uznano m.in. głosy osób niereprezentujących firm reklamowych, drugie i kolejne zgłoszenia z tej samej firmy, a także głosy oddane po terminie. Do punktacji zaliczono więc głosy 51 firm – i to one zdecydowały o zwycięzcach.

Partnerzy AdMana Roku 2016: Wirtualna Polska, Allegro, Adobe Stock
Partnerzy gali: Film Garden, Villa Foksal, Tank, Soundflower, Uprightmusic, Hot Chilli
Patroni medialni: Social Press, Marketer+

(06.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: AdMan Roku

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Unilever będzie oszczędzać na reklamie

(fot. pixabay.com)

Koncern Unilever, jeden z największych reklamodawców na świecie, zapowiedział, że znacznie ograniczy wydatki marketingowe.

Graeme Pitkethly, dyrektor finansowy koncernu, zapowiedział w wywiadzie prasowym, że w ramach programu oszczędnościowego jego firma obetnie budżety swoich kampanii promocyjnych o 30 proc. Cięcia kosztów zapowiadane przez Unilever najbardziej odczuje holding reklamowy WPP, którego agencje pracują dla kilku marek należących do koncernu, m.in. Dove. Po upublicznieniu planów Unilevera kurs giełdowy WPP spadł o 4,4 proc.


(LL, 10.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo